Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 424 ggr
Banio
0

Strandskata

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett par hyfsade bilder på en sällsynt gäst (tror jag) vid vår insjö uppe i Värmland, nämligen ett par strandskator. Men jag är ingen ornitolog, så jag går bara på fågelboken. TYvärr satt de längst ute på en brygga som var avspärrad med en låst grind, men… Kritik? Själv är jag lite missnöjd med skärpan, och med att jag inte helt kom ned på fåglarnas nivå.

Martin
0

En bra bild om syftet var att dokumentera fågelns förekomst, man ser ju tydligt vad det är.

Som du själv säger, lite mer skärpa hade varit trevligt och möjligen ett ännu lägre perspektiv, men tycker ändå att perspektivet som sådant fungerar rätt bra.

mvh Martin

Banio
0

Nej, ovanan vid mitt nya 70-300 ställer till det ibland. Tog flera knivskarpa bilder med samma inställningar som denna, men jag misstänker att pontonbryggan gungade en aning vilket gav oskärpan. Det behövs ju så lite på 300 mm, börjar jag inse. Men jag lär mig…

Martin
0

#2 En pontonbrygga kan nog förklara det ja. Men som sagt - man lär sig hela tiden, och för varje foto. Det är det viktiga!

mvh Martin

Tina-A
0

Jag tyckte bilden var riktigt snyggt men det är något som fattas tycker jag.. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]