Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 548 ggr
jesse741
0

Någon med en Canon EOS 1000D????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp med min kamera. Min lille brorson älskar att titta på min kamera och det brukar han få göra när den é avstängd.

Idag gjorde jag världens miss. Han satt i knät och titta på kameran som jag trodde var avstängd, MEN det var den inte.

När jag sedan fotade så blev bilderna inte så bra, jätte jätte ljusa. Nu har jag försökt fixa till det men det blir inte riktigt bra.

Och jag tycker att instruktionsboken e lite så där för att hjälpa mig.

Någon som känner sig manad?

Ska lägga in en av de kassa bilderna så kanske ni kan ge mig tips.

På bilden går min lille brorson på en grönäng som e full med maskrosor

Inkanyezi
0

Kamean är inställd på att ta manuellt med ISO 800 på 1/125 sekund och bländare 5,6.

Då blir det så där. Kameran funkar säkert som den ska, men det kan vara bättre att ställa ratten på A eller P och kanske välja lägre ISO när du tar utomhus. Med så lång brännvidd (drygt 200 mm) kan det ändå vara helt OK att köra med ISO 400 för att få kort slutartid.

Du får kolla i bruksanvisningen hur man ställer in om du inte redan hittar knapparna.

jesse741
0

Fotar oftast med full automatik, där allt nästan sköter sig själv. Så därför blev jag väldigt ställd när det inte var som vanligt när jag såg bilderna.

Ska kolla upp bruksanvisningen igen.

Tack för din hjälp!

Inkanyezi
0

Full automatik är ju enklast, då vrider man bara ratten till Auto. Det är visst bara en grön rektangel på 1000D, mellan P och porträttläget (huvud).