Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 533 ggr
Robert
0

Gothic-Glow - Brudbukett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Micke-B tipsade om en plugin som jag tankade ned via en utav länkarna bland "Länkar". "Fotoprogram - plugin" och välj "Action Central, Pluginen heter Gothick-Glow.

Vad tycker du om bilden, beskärning, är den för mörk?

Hälsningar

Robert

Robert
0

En anna i färg,

Robert

Micke-b
0

Snyggt Robert. Visst är det ett bra sätt att konvertera på. Glothic glow passar in bra på en bild som den här. Jag tror även att det gör sig bra överhuvudtaget på "kykobilder" som bröllop, brudpar. Har du någon bild på brudparet, gärna någon med lite rörelse i det vore kul att se.

Micke-b
0

Det gör sig ju riktigt bra i färg oxåGlad

Robert
0

Här är med brudparet, fungerar det. Jag funderade på om jag skulle ta bort färgen i blomvasen?

Hälsningar

Robert

Fotord
0

#4 gillar. Passa också på när du ändå är i farten att inte förkasta färginformationen helt på bakgrunden utan bara sänka mättnaden till 10-20%. Ibland blir det bättre och ibland sämre :-)

Sen undrar jag lite om det där gothic glow fungerar egentligen. Någon som har tillgång till PS och kan testa om man kan simulera det genom att duplicera lagret, lägga gaussisk oskärpa tills det blir suddigt och sedan sänka opaciteten till 10-20%?

Pia
0

Oj vad jag tyckte om den svartvita bilden av buketten! Skulle göra sig utmärkt som en vackert inramad tavla:)

Estethia
0

det ser ut som vanlig gaussisk i låg opacitet, så tala gärna om mer exakt vad pluginen gör som inte ps kan.

tycker det ser konstigt ut med svart murgröna i den s/v bilden, men annars är det klassiskt snyggt.

Robert
0

#7, tack, ja svart murgröna blev det när jag försökte få de röda rosorna till att bli ljusa. Kanske det fungerar bättre med att köra olika färgblandningar i olika delar i bild.

Hälsningar

Robert

Estethia
0

jo det är ett bra knep när olika saker i samma bild gör sig olika bra i samma konvertering.