Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 640 ggr
Essgarde
0

Underbara Ella

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog lite kort på min systerdotter Ella igår. Kommentera gärna vad ni tycker :D Här är hon ledsen, mamma tröstar…

Essgarde
0

Nygråten…

Essgarde
0

:)

Essgarde
0

Tyvärr är det en störande bakrgrund på denna, annars tycker jag kortet är underbart! är det ngn som vet hur man kan får bort bakgrunden eller tona ner den i photoshop?

Essgarde
0

Här är pappa christer och ella

Annifrid
0

markera och tryck på
filter/oskärpa/gussian-nånting :)

finfina! kan du inte pröva att ha kvar färgen (om den fanns från början) i ögonen och ha allt annat svartvitt? Det kan bli kul, men dom är jätte härliga!

Robert
0

Jag gillar tajt beskärda bilder, men jag tycker du har tagit i lite för mycket då jag helst vill se ögonen med i bild. Ögonen bör vara knivskarpa. Om du skärper upp bilderna något så får du det skulle jag tro, bättre skärpa.

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

Kanske lite mer kontraster i bilderna. Är det färgbilder omgjorda till svartvita?

Martin
0

Robert, vilket av fotona tänker du på? Ögonen är ju med på alla, även om #3 är en långsmal bild och du får scrolla lite neråt (på min skärm iaf) för att hitta dem.

mvh Martin

Essgarde
0

#5 Tack för tipset! De är i färg från början, men tycker de ser bättre ut i svart-vitt. Men jag älskar ju svartvita foton så :P Skulle kunna lägga upp dom i färg om ni vill se. Ja, det skulle vara en kul idé. Vet tyvärr inte riktigt hur man ändrar sånt i Photoshop, men får väl kika runt lite på nätet o se om jag hittar ngn beskrivning^^,

#6 Vilken bild menar du? Det är dock så att ingen bild är beskuren, de är sånna från början. Kan hålla med om att dom är lite tajta, men kan tyvärr inte göra ngt åt det :/

#7 Yepp, det är färgbilder omgjort till svart-vitt. Ska testa lite mer kontraster, det har du nog rätt i.

Robert
0

#7, i bild #1 ligger ögongloben något utanför, känns inte riktigt naturligt för mig.

I #4 så ligger skärpan på fel öga, jag vill helst se skärpan på det öga som ligger närmast kameran.

#9, bilderna har du beskurit vad jag antar med kameran, inramningen av bilden har säkert du gjort - inget som av en slump hamnade där tror jag. Det finns två sätt att beskära en bild, antingen direkt i kameran eller i samband med att man redigrar en bild. Visst kan du göra något åt din beskärning, ett steg bak eller zooma ut, svårare är det inte. Och visst, det är rätt så kört när du beskär bilderna tajt i kameran.

Hälsningar

Robert

Essgarde
0

#9 Förstår inte riktigt vad du menar…bilderna är inte beskurna alls. De är så tajt tagna. Kan hålla med om att de är lite tajta, men finns inget jag kan göra åt det.

emmaa
0

#11 Precis som Robert beskriver så är det en beskärning även då du gör den i kameran, dvs då du bestämmer hur stor del av ditt objekt som ska finnas med då du tar bilden. Och det finns något du kan göra åt det, du kan ta åt dig av kritiken och göra bättre nästa gång, kritiken man får här i forumet är inte till för att du ska kunna ändra din bild i PS utan för att du ska lära dig något tills nästa gång! Glad

Indeloom
0

# 9 Jo, det kan du.  Ta ett eller ett par steg bakåt !

//   Hasse

Essgarde
0

#12 Jaha, nu förstår jag! Ja, självklart ska jag tänka på det i framtiden! :D tack för all kritik!