Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 2309 ggr
Lindzen
0

(H) Kritik- Orrspel 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kom äntligen ut på årets första orrspel igår!

De var sammanlagt 12 st som visade upp sig fint framför gömslet på ca 10 m avstånd.

Exif:

Kamera: Pentax K200D

Brännvidd: 300 mm

Bländare: 5.6

Slutartid: 1/180 s

ISO: 400

Objektiv: Sigma DG tele/macro 70-300 mm

Vill veta allt som gör bilderna bra/dåliga så jag vet vad jag ska tänka på till nästa gång! ;)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Lindzen
0

Exif:

Kamera: Pentax K200D

Brännvidd: 300 mm

Bländare: 5.6

Slutartid: 1/130 s

ISO: 400

Objektiv: Sigma DG tele/macro 70-300 mm

Mvh Linda

uffelarsen
0

Här får du lite av mitt tycke på bilderna,

Bild 1  Inte så mycket att säga om då jag tycker att bilden är så bra man kan förvänta sig av en bild som visar ett orrspel .

Bild 2 Var inte så spännande för mig då jag hade föredragit en annorlunda beskärning utav bilden.  mitt förslag är en beskärning strax över den litta trädpinnentill v om tuppen till ca 2cm  till  h om tuppen då blir bilden så mycket mer spännande för mig i varje fall. Men fina bilder var det hur som helstGlad Jag skulle själv väldigt gärna någon gång i framtiden ha möjlighet att fotografera ett orrspel.

En närbild på tuppen i höjd med den, snett framifrån för att visa hela dens prakt eller en bild absolut helt framifrån(precis som din fast lite närmare) hade varit extramums.

Lindzen
0

Tack för tipsen och kritiken!

Jag har massor av fler bilder och några som liknar det du beskriver :) Men eftersom man bara fick ha 2 per kritik-tråd så kunde jag ju inte lägga ut de andra ;) Men nu lägger jagändå ut  två till som är mer närbilder både rakt framifrån och snett framifrån.

Mvh Linda

Lindzen
0

Snett framifrån.

Mvh Linda

uffelarsen
0

Mums! dessa 2 bilderna gillar jag, men var inte rädd för att beskära hårdare, men givetvis beroeende på vad du vill visa med din bild, Din första bild visar för mig ett orrspel i sin miljö vilket jag tycker är jättebra, bild 3 och 4 skulle jag vilja se mer som ett porträtt av den vackra fågeln och därför beskurit den hårdare för att visa upp den , Jag har aldrig sett en orre i sin vilda natur och skulle mer än gärna se riktigt nära bilder på den. Hade jag haft tillgång till att fotografera den så hade jag legat i mitt gömsle från morgon till kväll Skrattande Men tänk på att det är hur DU ser bilden som gäller det är vad du vill visa med din bild som avgör hur du beskär eller behandlar din bild, förutom mina synpunkter på beskärningen så tycker jag att du skall vara riktigt nöjd med dina bilder då du i övrigt har fått allt mycket mycket bra ,

Lindzen
0

Tack så mycket :)

Det blev inget mer fotgraferande för i år, det kändes lite halvjobbigt at kliva upp 3 på morgonen och masa sig ut i ett trångt gömsle, de spelar ju bara tidigt på morgonen och innan solnedgången ;)

Mvh Linda

[Doglovers]
0

Hej

Jag är ganska dålig på det där med kritik. Kan inte alla fakta. MEN jag tycker dina bilder är kanonGlad Är mycket avundsjuk på ditt fina foto tillfälle. GrattisSkrattande

majlar
0

Bild nr 2 är för läcker. Han ser verkligen kär och tokig ut. Dom andra är bra också.