Du och din kamera
Här är några frågor om dig och din kamera.
Om du klickar på Gilla-knappen nedan kan fler hitta hit och delta.
roligt, bra frågor:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade svårt att svara på frågan om professionellt foto. Jag har tjänat nån liten slant nu och då (mycket blygsamma summor, har väl inte ens tjänat in min första kamera ännu) och har ett bröllop bokat i sommar, men huvudsakligen fotograferar jag för mitt egna nöjes skull så jag svarade nej på frågan. Direkt då man börjar ta betalt och tvingas prestera så ta det bort lite av det roliga tycker jag. Skulle jag ha mycket tid på dagarna att bildbehandla (om jag inte hade ett fast jobb och fast lön) kanske jag skulle göra mer fotojobb och marknadsföra mig. Men leva på det tror jag aldrig att jag skulle kunna.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag fick fel på alla 8)
#3 Detta handlar inte om att få rätt eller fel, utan vad man själv har för kamera osv :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Jag vet det, därav smileyn ;)
Nu kan ni se resultatet direkt om ni klickar på Se svar & resultat i huvudinlägget.
Jag blir lite nyfiken på fråga nr 1. Om man inte fotograferar med system, kompakt eller mobil, vad är annat alternativ? Hela 5% har svarat det.

#7 Dels är ju inte alla kameror med fast optik kompakta, och sedan förekommer det kanske att man inte använder sin ena kamera mer än den andra. Så finns det ju också kameror av annat slag som inte kan hänföras till någon av de kategorierna, som kikarkamera, hjälmkamera, webbkamera och annat. Kanske har någon en undervattenskamera som inte platsar i någon av kategorierna. Min bästa gtssning är att man använder båda eller alla ungefär lika mycket.
Skulle iaf vara intressant om dom som svarat "annat" ville precisera.

Hur hittade olympus in bland märkesvalen och var tog Sony vägen som är den näst största kameratillverkaren i världen?
Cannon 19%
Sony 17,9%
Nikon 12,6%
Samsung 11,1%
Panasonic 7,6%
#10: Jag valde de märken jag hade sett mest i diskussionerna här. Som du ser är Nikon jättestora här trots att de inte är det på världskartan.