Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 971 ggr
[rightPAW]
0

Föra över bilder till datorn

Hej allihopa!

Jag har alltid stoppat in minneskortet i datorn när jag ska överföra bilder. Har alltid funkat utmärkt och "menyn" där jag väljer överföring kommer upp på en gång.

Men för nån dag sen så fungerade det inte. Provade om och om igen men det gick inte. Igår morse provade jag igen och då funkade det. Provade sen igårkväll och har försökt hela dagen idag, men ingenting.

Nån som vet vad felet kan vara?

fidojunior
0

Prova gå in på "Den här datorn", där brukar man kunna öppna mappen t.ex. flyttbardisk eller kamerans/minnets namn brukar det stå.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

DesK
0

Det vore bra om du talade om vilket operativsystem du använder!

/Désirée

[rightPAW]
0

#1 Har provat, kommer inte upp någon mapp.

Använder Windows Vista

MarajLowajz
0

Kan vara USB-porten som är knasig, testa byt usb-port

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[rightPAW]
0

Använder ingen USB-sladd utan stoppar minneskortet direkt i datorn.

NSphoto
0

Mitt tipps, använd USB sladd! Eller skaffa en kortläsare. Sen kanske det är något glappt?

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

[rightPAW]
0

Funkar inte med USB heller, inte i någon av portarna. Har ju kortläsare eftersom jag alltid fört över direkt från minneskortet. Funkade utmärkt för några dagar sen. Och tvivlar på att kortläsaren och alla USBportar ska glappa på samma gång.

NSphoto
0

Nu tänker inte jag på en kortläsare som sitter i daton, utan en kortläsare (ex kingston) som man kan köpa till, kostar ca 150 kr tror jag det var på expert när jag köpte min.
Har du kollat om det är något fel på kortet? Mitt gjorde precis lika dant en kång innan det gick sönder. Det var något om att det hade gått sönder någonting som datorn läser av.

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

[rightPAW]
0

Det är inget fel på kortet, funkar i min laptop.