Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3392 ggr
Moalinn
0

Skrivskyddade bilder

hej!

Jag har ett riktigt stort problem. Jag har en del skrivskyddade bilder och jag vet inte hur man tar bort det. många utav mina bilder har jag lagt in på en mac och sen ska nu fixa dom på en pc men det går inte då dom är skrivskyddade. Jag kollade och dom sa att man skulle kryssa ur en ruta som är ikryssad som heter skrivskydd men saken är den att rutan är INTE i kryssad. Jag fattar ingenting och jag vill verkligen kunna redigera och fixa mina bilder.. finns det någon som vet?

juste, jag har en extern hårddisk då som jag lagt in på..

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
0

Skrivskydd betyder ju att datorn inte tillåter att man skriver över filen, men du borde utan problem kunna redigera och spara till ett annat filnamn eller en annan plats.

Moalinn
0

jo, jag vet. Men jag kan redigera i ett annat program säkert, som tex photoshop, men jag kan inte vrida bilderna i windows fotogalleri eller fixa färgerna eller något.

Går det inte på något sätt att ta bort skrivskyddet ?

Medarbetare på Djurfoto

JazzBass
0

Ja, högerklika på filen, välj "Properties" och ta bort kruxet där det står "read only". Går att göra på flera bilder samtidigt om man markerar alla.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Moalinn
0

vad är properties ?

Medarbetare på Djurfoto

[Rhodugune]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du har en svensk version så år properties:egenskaper. :)

Lycka till!

Kram, Maya

Moalinn
0

jag hittar ingenting sånt ? det är bara skrivskydd och dold.. men ingen är i kryssad så..

Medarbetare på Djurfoto