Putt!:)
Tycker bilden är superfin. 
Om man tittar på grässtråna framför hunden så är de i fokus men hunden är det inte. Du skulle haft fokus på hundens ögon istället för strax framför hunden. Som det är nu är hunden suddig. Om det är din hund så kan du försöka att ta om bilden.
Försök tänk på bakgrunden då också och hitta något finare. Annars var motivet en liten godbit :D
Tack så mycket! :D
Jo det var första gången jag använde manuell fokus när jag fotograferar rörelse, så helt perfekt blev det ju inte ;)
Härlig action-bild! Jag håller med #3 vad gäller fokus, men det är inte det lättaste att få till när hunden är snabb och springer rakt mot kameran. Har du provat AF-C, dvs kontinuerlig fokus under tiden du håller avtryckaren halvvägs nedtryckt?
tack!! :D
vad fasen är det?
Du väljer olika autofokus-lägen genom att trycka på AF-knappen till höger:
- AF-S för stillbilder, kamerna fokuserar när du trycker ned halvvägs, sedan kan du komponera om
- AF-C för action-bilder, kameran fortsätter att kontinuerligt fokusera så länge du håller avtryckaren halvvägs nere.
Lycka till 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fin om den vore skarp, inte så konstigt den inte blev skarp med den stora bländaren du använt;););)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du har en jättestor bländare va? Inte lätt att få in skärpan då;)
#7 de där hade jag ingen koll på, ska absolut testa det till nästa gång! :D tusen tack!! :D
#8 o 9 Haha tack så mycket! ;)
hade bländare 2,5 tror jag, haha är så rädd att förlora det korta skärpedjupet (A)
men det där med AF-S och AF-C, gäller det för autofokus eller när man fokuserar manuellt??
För autofokus, naturligtvis. ;-) Håll in AF-knappen och ratta fram AF-C. Gå också gärna in i menyerna och sök upp inställningen där du kan sätta på 3D motivföljning, jag tycker det funkar ganska bra på rörliga motiv.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus