Foto iFokus

Foto

Etikett: adobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1262 ggr
Mettemark
0

Hjälp med bildredigering till utställning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag ska ha en fotoutställning om tre veckor och jag fotograferade en av mina modeller i går, saken är den att jag hittade en skugga i hennes ansikte som jag inte såg i går i studion och jag undrar om det är någon som vet hur jag ska få bort den? Eller som skulle kunna hjälpa mig att redigera bort den?

Väldigt tacksam för hjälp! :)

Niklas
0

Vilken av skuggorna är det du vill ha bort?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[mysvensk]
0

Det finns ju uppljusningsverktyg i Photoshop. Jag använder dock ett urgammalt PS med det borde inte direkt ha försvunnit så. Shadow eller något tror jag det heter, brukar funka rätt bra, inte helt optimalt men bättre än inget.

Mettemark
0

Trekanten vid näsan. Jag har provat att ta bort den med dodge tool, men det blir inte så bra

Niklas
0

Okej. Det kan se lite konstigt ut att bara ta bort de skuggorna. Under hakan finns samma skugga.

Mettemark
0

Men jag tycker inte att den under hakan är lika markant som den vid näsan. Vet ni om det finns någonting jag kan göra? :)

Niklas
0

Jag skulle tro att det går att klona bort den åtminstone delvis. Fast det skulle i så fall behöva göras på en bild med högre Upplösning.

Mettemark
0

Ja, bilden jag skickade in hit har jag ju förminskat och gjort om den i Jpeg för att lägga upp den här. Jag jobbar ju med RAW annars. Jag lyckades klona bort det mesta, nu sitter jag mest och finjusterar lite. :)

Niklas
0

Okej. Lägg gärna ut slutresultatet här. Det är alltid kul att se. Glad