Fel på kameran?
Jag har alldeles nyligen köpt en kamera, Nikon Coolpix L5, men tyvärr var jag inte helt nöjd. Vid minsta lilla rörelse så blir bilder suddig och "utsmetad". Har testat med VR, men utan resultat. Har testat i princip alla rörelse inställningar, men inget funkar. Är det bara kameran eller gör jag något fel? Ska ringa tills upporten imorgon och höra vad de tror, annars får jag väl antagligen lämna tillbaks kameran.

Visa en bild så får vi se hur det blir , enklare så.
Blir det bättre om du använder blixt?
/Mattias
#3 Jag testade, och faktiskt så funkade det bättre! Inte helt perfekt, men… Dock är ju inte alltid som blixten är så passande, så jag är fortfarande inte riktigt säker på om jag ska ha kvar kameran eller inte. Den har haft linsfel och så tidigare.

Kolla vitbalansen, och skaffa bättre belysning så blir det nog bättre ska du se

Om du högerklickar på din bild och väljer egenskaper och där fliken sammanfattning så ser du där vilken slutartid kameran använt och troligen lång tid pga ljusförhållande så på med mer ljus .
Du har ju på din följande inställningar att välja på
Shooting modes
Auto, Scene Assist (Portrait, Landscape, Sports, Night Portrait), Scene (Party/Indoor, Beach/Snow, Sunset, Dusk/Dawn, Night Landscape, Close up, Museum, Fireworks Show, Copy, Back light, Panorama assist), BSS (Best Shot Selector), Color Options, Blur Warning, Date Imprint, Self-timer (10 sec)
Kanske night portrait skulle ge högre isotal eller party/indoor
mvh/bjorsa