Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 700 ggr
neonrosa
0

Fel på kameran?

Jag har alldeles nyligen köpt en kamera, Nikon Coolpix L5, men tyvärr var jag inte helt nöjd. Vid minsta lilla rörelse så blir bilder suddig och "utsmetad". Har testat med VR, men utan resultat. Har testat i princip alla rörelse inställningar, men inget funkar. Är det bara kameran eller gör jag något fel? Ska ringa tills upporten imorgon och höra vad de tror, annars får jag väl antagligen lämna tillbaks  kameran.

Mandrakonian
0

Visa en bild så får vi se hur det blir , enklare så.

neonrosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild, jag förde handen saakta sakta framför kameran och så här blev det…Jag är nästan säker på att det har med slutartiden att göra, men jag hittar inga sådana inställningar i vare sig manualen eller på kameran.

Lakrits
0

Blir det bättre om du använder blixt?

/Mattias

neonrosa
0

#3 Jag testade, och faktiskt så funkade det bättre! Inte helt perfekt, men… Dock är ju inte alltid som blixten är så passande, så jag är fortfarande inte riktigt säker på om jag ska ha kvar kameran eller inte. Den har haft linsfel och så tidigare.

IronDavid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en pentax i typ samma klass innan…

Det är bara så, det funkar inte att ta vissa typer av bilder med kompaktare kameror. prova annars att ta bilder med stativ..

Det hjälper alltid! : )

Annars köp en systemare!

MVH /David.

pekwall
0

Kolla vitbalansen, och skaffa bättre belysning så blir det nog bättre ska du se

bjorsa
0

Om du högerklickar på din bild och väljer egenskaper och där fliken sammanfattning så ser du där vilken slutartid kameran använt och troligen lång tid pga ljusförhållande så på med mer ljus .

Du har ju på din följande inställningar att välja på

Shooting modes

Auto, Scene Assist (Portrait, Landscape, Sports, Night Portrait), Scene (Party/Indoor, Beach/Snow, Sunset, Dusk/Dawn, Night Landscape, Close up, Museum, Fireworks Show, Copy, Back light, Panorama assist), BSS (Best Shot Selector), Color Options, Blur Warning, Date Imprint, Self-timer (10 sec)

Kanske night portrait skulle ge högre isotal eller party/indoor

mvh/bjorsa