Nikon
För några dagar sedan köpte jag en Nikon D50 från blocket. Den är nu påväg och jag ser jättemycket Ifram emot att få testa den, men jag undrar brar, är det något speciellt med den, något man bör tänka på? Är det en bra kamera? Tack på förhand!
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv
Som sagt, om den är "bra" för just det ändamål du vill vet jag inte. Men så länge det inte är något fel på just kameran du köpt så är den bra. Då det inte finns några dåliga systemkameror (:
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vart fel(min dator dampar), ska självklart stå:
Vet inte mycket om den modellen, men läs sidor här på internet, googla t.ex.
Men ett tips är att ta reda på vad det är för kamera du köper Innan du köper den ;) kan vara ganska bra till nästa gång.
Pramfors jag tog bort ditt förra inlägg
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den är bra! Den har autofokusmotor så alla hyffsat nya nikonobjektiv passar, Bra displayer med info om inställningar. Som alla billiga systemkameror är det svårare att ställa in exackt rätt exponering och ´mindre dynamiskt omfång så det är inte lätt att rädda en dåligt exponerad bild i photoshop heller, sökaren är liten, ont om snabbspakar så det blir mycket leta i menyerna. Håller inte lika länge som de dyra modellerna men har den inte gått många exponeringar är det inget problem. Mycket bra kamera som första systemkamera tycker jag, min första var en d50;) Man kan dock inte gå över iso 400 utan att få väldigt korninga bilder..