Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 593 ggr
Robert
0

Fotografera bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu under kvällen tog jag en bild på en baby. Hon var var väldigt snäll och inte direkt kinkig ha att göra med. Fördelen med riktigt små bebisar är att de kan ligga still länge vilket gör att man har tid till att justera ljus och fokusera. Den här bebisen kunde tom sitta blixtstilla.

Nu kändes hon rätt livlös. Ärligt talat var hon rätt tråkig och det fick mig att tröttna på henne rätt snabbt. Kanske mina känslor påverkade henne och hon blir liksom stel i blicken. Men tror du att hennes mamma kommer att gilla bilden, trots hennes stela blick?

Hälsningar

Robert

Pia
0

Hon har ett uttryck som bara en mor kan älska skulle jag vilja påstå. Minst sagt stelfrusen, kanske blev hon skrämd av något under fotosejouren? Bra och tydligt att hon har en dräkt på sig som visar att hon är en Baby - om man nu skulle börja fundera…:)

Fotord
0

Gommen är inte riktigt ihopaväxt. Harmynt?

Pia
0

Ja jag tänkte också på det, kanske skulle du kunna få henne att stänga munnen?

Faxlin
0

*Asg* Hon kanske vart skräckslagen av fotografen. Har du testat att låta mamman hålla henne. Kanske går bättre då. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bebbe
0

En riktig baby

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Robert
0

bebbe, cool liten bebis du har där. Trevligt att se bilder från dig.

Det är mycket i bild som tar uppmärksamhet. En ljus eller vit bakgrund hade lyft fram barnet riktigt fint.

Hälsningar

Robert

bebbe
0

Vad sägs om denna? en skannad bild

Robert
0

#7, det ser ju verklig ut, bra jobbat. Det vita ljusfläcken stör dock.

Robert

bebbe
0

Vadå verkligt? det är min brorsdotter.

Robert
0

#9, tycker fint av dig att utnyttja det befintliga ljuset. Nästa gång du tar en bild på din brorsdotter röj undan lite i bakgrunden, se till att ljuset faller jämnt, dvs ha en vägg som är jämnt uppljust. I din bild så är det ljus fläckar som tar för mycket uppmärksamhet ifrån barnet.

Hälsningar

Robert