Vilken systemkamera kan passa?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på er!
Vilken kamera skulle ni rekommendera?
Jag vill ha en systemkamera som jag kan fota först och främst min hund, men även mycket närbilder.
Vill få skarpa bilder på min hund när hon t.ex springer osv.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Oj, frågan är enkel att svara på, eller kanske svår?
Det är helt enkelt så att alla systemkameror passar till det som du frågar efter. Det finns saker som är olika med olika kameror, men just det du frågar om är vad alla systemkameror är bra på. Det finns ingen systemkamera som är direkt dålig på det, men de där man kan titta somi ett titthål i en sökare är enklare att jobba med när du ska ta hunden i rörelse. För närbilder av blommor och annat som är nära marken är det tvärtom, då är det av stort värde att ha en skärm som man kan vrida på olika sätt, eftersom man slipper ligga med hakan i marken när man ska ta bilden.
Så gå in på något av de större elektronikvaruhusen eller en större fotoaffär och prova att hålla i och titta i olika kameror, och ta den som känns bäst att hålla i och som också har hygglig sökare. Resten lär man sig så småningom, och det är lika lätt (eller krångligt) oavsett vilken systemkamera du väljer. Priset kan också vara avgörande, eftersom det finns kameror från ungefär tretusen och upp till drygt tjugotusen kronor som kan passa.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så mycket för ditt svar! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.