Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 988 ggr
Jesper68
0

Sälja en ovanlig Kamera!!

Jag har jort ett väldigt dumt köp tycker jag själv!! Jag har köpt en ovanlig systemkamera Samsung Nx5. Jag skulle nu vilja sälja den på blocket eller någon sådan sida. Det är 2 års garanti på den!

Jag undrar om det är någon ide att sälja den för det kanske inte är någon som köper den? Eller vad tycker ni!

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du testat den ordentligt, är den så dålig? ;);)

Anfa
0

det kan man inte veta förrän man har provat ;)

Men som Gips säger, den kanske är bra även fast den är ovanlig? =)

Jesper68
0

Jag har provat den och den passar inte mej!!!

Jesper68
0

Den kanske är bra för andra men inte för dom sakerna jag skall använda den till!!

Tim12
0

Jag har en sån kamera och jag tycker den funkar bra!!

Inkanyezi
0

Självklart kan den vara fel till en viss person, medan den kan passa som en handske för en annan. Jag tycker att det är lite dumt att Samsung alls gjorde just den modellen när NX10 har i stort sett samma specifikation men bättre sökare och skärm. Kvalitetsmässigt är kameran bra, och jag är helt övertygad om att den skulle passa mig, men jag skaffade en Panasonic Lumix G1 för något år sedan, så det är inte aktuellt.

Nackdelarna med kameran är kanske främst att det är mycket begränsat utbud av optik, och att den inte lämpar sig lika bra för sport som en kamera med optisk sökare. För den som har äldre objektiv kan det å andra sidan vara en stor fördel att man kan anpassa strängt taget alla objektiv som finns till Samsungs spegellösa kameror. Det finns också en tiltadapter som kan användas med M42-optik, vilket jag skulle se som en mycket stor fördel för egen del.

Om man inte är störd av sökarbildens fördröjning på omkring 1/30 sekund är NX5 en mycket smidig kamera som kanske främst är lättare att hantera än många spegelreflexkameror. Den har ganska bra ergonomi; bristerna är egentligen bara de två som jag nämnde ovan.

Den går så klart att sälja, men som alltid gäller att man får sätta ett pris som ligger ganska lågt, knappast högre än 60% av nypriset. Just att den är ovanlig kan också göra det lite mindre lätt att hitta en köpare, men det är väl egentligen bara att annonsera ut kameran. Det finns flera forum där man kan annonsera gratis, och också sådana som inte kostar mycket.