(M) Kritik - Hästdetaljer
Skulle verklien vilja ha lite kritik på dessa bilder. Jättenöjd med dem (:
Nikon D7000 - Nikkor 50mm f.1.8
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
och andra…
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
*putt*
//Nikita.S
Jag tycker att översta bilden är rörig, skärpan på "fel" ställe..
Undre är egentligen inte bättre men blir ändå intresantare med dess diagonaler och lite mer abstrakta stuk.
Bild 1 Denna bild har ett intressant tema, men eftersom skärpan ligger för långt ned i bild blir bilden ointressant - dvs den är oskarp i den mest iögonenfallande delen + att din loggo är alltför dominerande, även om den känns lite mindre dominant här än i bild 2
Bild 2 saknar skärpa, så det går inte att se vad den föreställer. Det enda som ögonen dras till är den synnerligen iögonenfallande och onödiga loggon - tyvärr. Jag skulle vilja veta vad du vill visa med denna bild? (Vänligen observera att jag har haft med hästar att göra större delen av mitt liv, således är jag alltid positiv till intressanta och vackra hästbilder)
/Désirée
#1 Jag försökte få annorluna bilder, därav la jag skärpan där. Så detta var ingen "miss".
Men tack så mycket för kritiken.
#2 Som jag sa till #1 så försökte jag få annorlunda bilder och tänkte mer på känslan i dem än det tekniska. Dessutom satte jag skärpan precis där på gimman med vilje.
Bild 2 har jag fotat håren och dammen som faller av vid borstningen, när jag tog bilden så tänkte jag just få med det, då det är sånt som har med hästar att göra, alla hästar fäller på våren/hösten.
//Nikita.S
#2 Du kommenterade ju också om mina loggor, här får du svaret varför jag gör dom som jag gör. Jag har varit med allt för många gånger om att folk tar mina bilder och jag är less på det. Därför gör jag dem så "dominanta"
//Nikita.S
Beträffande dammet med mera fattar jag vad du menar, men det kan säkert göras på ett mer intressant sätt - övning ger färdighet
Testa med olika vinklar och ljusförhållanden.
Beträffande dina dominanta loggor så kan jag tala om att det tar max en sekund att ta bort dem ur dina bilder ifall man skulle vilja stjäla bilderna. Lär dig att göra riktiga vattenstämplar istället som knappt syns, de är faktiskt knepigare att få bort 
/Désirée
#7 Jo, övning ger färdighet. Det vet jag mycket väl (:
Tack för tippset om vattenstämplar! :)
//Nikita.S