Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 511 ggr
rumpino
0

Världens bästa foton

har tydligen blivit utsedda i nån tävling, se några här

tillalex
0

Å som vanligt är det mycket elände…

Fotord
0

…och många bra bilder.

HH
0

Fantastiska bilder, men man mörjar ibland undra varför majoriteten av de bra fotona visar hemska saker…

Norrskenet
0

Jag tror att man känslomässigt blir påverkad av starka bilder som har med elände att göra, däremot blir man inte lika påverkad av "perfekta" bilder,,,,,,, tyvärr….

tillalex
0

Jodå, fina bilder de flesta. Men 9:an förstår jag inte alls. Känns mest som man ville ha med händelsen snarare än ett fotografi i värlsklass.
16 gav mig samma känsla.

johan
0

#5: Precis så tänkte jag mig. Speciellt om 16.

Mvh // Johan

Fotord
0

#5.#6: Man kan ju också fundera hur ens egna bilder hade blivit vid dylika situationer. Det kräver en hel del professionalism för att kunna vara kall nog att kunna prestera vid pressade tillfällen. Vidare förmedlar de också en nyhet som är viktig.

Bild 9 tycker jag tydligt förmedlar ilskan, våldet och maktlösheten som dominerade området

Bild 16 är en porträttbild om än något surrealistisk. En överlevande som lurat döden på väg till arbetet. Folk som han stött emot under morgonen kanske slets upp fullständigt. Han funderar nog inte på samma saker på bilden som han gjorde för några timmar sedan. Står han och omvärderar sina prioriteringar i livet kanske?

Therese-jhfd
0

Nu är jag inte vad man har rätt att säga bra bedömmare av bilder. MEN, jag tycker att alla fotona är otroligt bra på sitt sätt, de förmedlar alla en känsla.

Jag gillar tillochmed bild nr 16. Kolla på mannens ansikte…

Bilderna nr 8 och 11 var dem som jag tyckte bäst om. Kanske för att de lättade upp lite bland alla bilder över hur hemsk våran värld är. Fast vi människor ställer till en massa elände så går naturen sin stilla gång.

//Therese