Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1143 ggr
queenlinnea
0

Ljusstarkt objektiv till Nikon D5000?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejhej.

Jag är väldigt sugen på att köpa ett ljusstarkt objektiv till min D5000. Jag är främst ute efter ett 35, 50 eller 55mm's objektiv. Dock har jag kollat runt och insett att det är ganska svårt att hitta ett som passar då D5000 inte har AF i kamerahuset, så jag undrar om det är någon här som har lite koll på läget och kanske vet något objektiv som skulle kunna passa. Helst under 2000:-

mvh Linnea

JazzBass
0

Nikon AF-S 35/1,8 DX borde du hitta åtminstone begagnat för under 2000kr, säljs ibland nytt för under 2000kr också. Ett svinbra objektiv.

Nåt bra annat alternativ i prisklassen under 2000kr finns inte, men har man tur kanske man kan hitta ett 30/1,4 DC HSM av Sigma för något över summan. Nikons AF-S 50/1,4 är nån tusenlapp dyrare men ett bra val om det är konserter eller porträtt man vill fotografera.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Lynxx
0

Kolla på Blocket & Tradera - det finns bra beg där.

Har du tur - så e de bästa att finns det ngn i din närhet av de som säljer på Blocket så du kan åka & testa det innan du bestämmer dig för att köpa det.

Ja har köpt mina båda objektiv & en kamera med 2 objektiv där.

Köpte ett objektiv nu i kväll 30% kr billigare än ett nytt:

Sigma 20mm f1,8D EX DG Aspherical för Nikon

Testbilder tagna med det objektivet (liksom många andra) kan du se på Cyberphoto:

www.cyberphoto.se

/L

JazzBass
0

Sigmas 1,8-serie är trevlig (har 24/1,8 själv) men ger tyvärr inte autofokus på D5000.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

queenlinnea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack så jätte mycket, jag ska kolla runt!