Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1270 ggr
Warney
0

Hjäääälp

Datorn säger att jag msåste formatera mitt minneskort som jag har en massa bilder på måste ha bilderna viktigt, då försvinner ju bilderna.

hjääääääälp

vad ska jag göra

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Inkanyezi
0

Det är något fel på filsystemet på ditt minneskort som gör att datorn inte ser filerna på det

Om du kan se bilderna i kameran, så kan du föra över bilderna från kameran med kabel.

Om inte heller kameran kan se bilderna måste du använda ett filräddningsprogram för att ta fram bilderna från minneskortet via en kortläsare.

Gör absolut ingenting annat med minneskortet innan du har kopierat dina bilder, men sedan ska du formatera kortet i kameran. Man ska alltid formatera minneskortet i kameran och aldrig i datorn. Det är en bra rutin att formatera kortet varje gång man har kopierat över sina bilder till datorn (och tagit backupp).

yann
0

Det är kanske inte så elegant, men räddningsprogrammet jag brukar använda heter PhotoRec. Det är helt fritt och fungerar för de flesta system.

Warney
0

Det har löst sig behövde bara testa på en annan data och då gick det super. Tack för all hjälp, bra att veta i framtiden. Ska börja göra rätt när jag tömmet nu.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing