Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 543 ggr
Hannahkarlsson
0

Fullmåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid midnatt fotograferade jag månen, här är en av bilderna. Jag har endast gjort bilden lite, lite ljusare och beskurit den.

Vill ha kommentarer och kritik - Vad tycker ni om bilden? Kunde jag redigerat den annorlunda för ett bättre resultat och isåfall hur?

Kamera: Nikon D80Optik: Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

Anna
0

Snyggt med halo:n runt omkring. Bra skärpa och bra bild tycker jag! Men behövs mycket mer luft runt omkring för toppbetyg och inte en kvadratisk beskärning enligt mig.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
0

Ofta blir det roligare när månen är halv. Då brukar det bli spännande skuggor på månytan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Essgarde
0

cool bild! gillas skarpt

Lakrits
0

Kunde varit bra men när månen bara blir en vit cirkel känns det lite tråkigt. Testa att ta en bild exponerad på månen och slå ihop dem.

Annars tror jag det är enklare att få med detaljer i månen då den syns precis i sista ljuset från solnedgången. Kanske någon liknande vinkel vid halvmåne? Fast det är bara min egen begränsade teori.

Hälsningar Mattias

Hannahkarlsson
0

#1 - Tack, ska tänka på det till nästa gång.

#2 - Japp, fast tog bilden för det som är runt om kring den egentligen. Tyckte det var det som var häftigt :) Sen hade det ju varit häftigare med halvmåne som du sa..

#3 - Tack :)

#4 - Ja, jag vet. Tack för tipset.. Jag brukar få med detaljer i månen men denna gången var det lite svårt. Ska försöka med det tills nästa gång!

MVH Hannah