Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 867 ggr
NSphoto
0

50mm f.1.4 eller 1.8?

Jag ska nu köpa ett fast objektiv till min Nikon D7000, har funderat på ett 50mm och tror det kan bli bra. Men då är frågan, ska jag köpa ett Nikon AF 50/1.8 eller ett Nikon AF-S 50/1.4 G? Skillnaden ligger på ca 2000 kr hos Cyberphot

Vore väldigt tacksam för din åsikt, recensioner eller tips på andra objektiv (: Ska ha det mest till att fota porträtt. Även fota i ridhus då och då åt en kompis.

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

uffelarsen
0

Jag har ett 50mm f1,4 och det är otroligt bra och jag är jättenöjd med det ,  Jag har dock fotat med ett  50mm f1,8 som är "precis lika bra"  När det gäller Nikon objektiv så finns det 2 otroligt bra objektiv som är mycket prisvärda och 50mm f1.8 är ett av dom enligt mig. Du kommer inte att ångra dig . I mina ögon är inte prisskillnaden vettig i förhållande till resultat.

/Uffe

www.ulfendorfen.com

Deklol
0

Instämmer med föregående talar.

NSphoto
0

#1 och 2, Tack så jättemycket för era snabba svar (: Ska nog kolla runt lite mer. Men det lutar mot ett 50 1.8.

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se