Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 965 ggr
Micke-b
0

Svartvitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mer svartvitt. De här bilderna som jag publicerar nedan är konverterade i Lab-läge enligt mitt konverteringstip. Jag har även lagt på "gothic glow"

Micke-b
0

bild 2

Micke-b
0

bild 3

Micke-b
0

bild 3

Micke-b
0

Bild 5

bjorsa
0

Snyggt ,de e så att man hör knarret av fotstegen.

mvh/bjorsa

Micke-b
0

Bild 6

Micke-b
0

bild 7

Micke-b
0

bild 8

bjorsa
0

Jag gillar alla bilderna dom är vackra å tilltalande allihopa .

mvh/bjorsa

johan
0

Snygga kompositioner! Jag kanske hade föredragit lite mer kontrast och lite skarpare bilder, men det är rätt härligt med mjukheten i dom också.

Mvh // Johan

Fotord
0

Jag tycker kontrasten är ganska hög i alla bilder. Det är fin svärta i dem i alla fall. Skall kolla in dit förslag på koknvertering definitivt.

gankis
0

Riktigt snygga svartvita bilder. Du skulle ha en utställning på dem.

Kaj
0

Väldigt bra blder. Oftast blir svartvita mer stilistiska än färgbilder och det tycker jag dina bilder är ett bra exempel på.

Robert
0

Micke, grymt snygga bilder. Jag gillar det stilrena, diffusa i alla bilderna. Mycket bra jobbat.

Jag ska genast läsa om hur du har gått till väga i ditt tidigare inlägg "Konvertera till svartvitt". Fungerar effekten även på färgbilder? Jag har en hel hög med bröllopsbilder som jag tänkte göra något med.

Hälsningar

Robert

Micke-b
0

Robert, jag antar att du menar "gothic glow action". Jag vet att den fungerar på färgbilder eftersom den kräver at bilden är i rgb-läge men jag har inte provat så jag kan inte säga hur resultatet blir.

BMJ
0

Jag håller med kritikerna ovan Mycket bra bilder. En härlig ton i bilderna. Några av bilderna hade mått bra av lite mer skärpa. Bild 6 är bäst, där tycker jag att den softade tonen passar mycket bra.

Micke-b
0

Tack för komentarerna. Orginalbilderna är naturligtvis skarpa men jag tycker det lite luddiga ibilderna tillförde ett lite mystiskt skimmer som tilltalar mig.