Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 6400 ggr
[Linsenhejhej]
0

Visa din sämsta bild!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill se den värsta bild du har tagit! Om du inte har slängt den.  :) Här kommer min sämsta bild ;P

Olysios
0

tyvärr, de bilder jag inte tycker duger slänger jag direkt i kameran eller från minneskortet i datan,

På ett sätt tycker jag inte om denna tråd då detta är en fotosida där man ska lära sig bli bättre (min mening) och att visa upp "dåliga" bilder hör inte hit, jag säger inte att nån annan måste tycka så men jag gör det..

Mvh Therese

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Martin
0

Jag instämmer helt med Therese.

De misslyckade bilderna jag tagit (och de är många!) har jag inte kvar. Och hade jag haft det så hade jag inte visat upp dem, om det inte varit för att jag ville visa på något visst problem jag hade och att jag hade velat ha tips på hur jag kunde undvika detta.

Och som Therese också säger, detta är en fotosida i första hand och inte ett fotoalbum som går ut på att visa upp så många bilder som möjligt, utan vi föredrar bra bilder, eller bilder där fotografen har en frågeställning till bilden, tips på ändringar mm.

Givetvis är alla välkomna, men vi ber er ändå att respektera syftet med sidan. Vill man bara visa upp sina foton oavsett kvalitet så finns andra sidor för det.

mvh /Martin, Medarbetare på Foto.Ifokus.se

mvh Martin

[Linsenhejhej]
0

OK….

Anna
0

Man skulle ju kunna ha en tråd där man visar en misslyckad bild och sedan säger VAD man gjorde för fel. Så så vis lär man sig ju/lär andra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Martin
0

Ja, men det är en helt annan sak. Då är det fortfarande något man visar upp för att man tar lärdom av / vill visa på exempel. Mitt förslag är att man lägger upp en bra och en dålig bild av samma motiv i så fall.

T.ex: Man har en bild med så mycket rörelseoskärpa så att man inte kan se vad den föreställer (typ). Sedan en bild där man använt stativ och ändå lika lång slutartid och då fått en bra bild. Bara ett ex, det finns massor. Mingdie (tror jag det var), har gjort några sådana trådar om t.ex. vinklar mm.

mvh Martin

[Yoe-Yoe]
0

En utav mina måååånga misslyckade bilder! Ville få en glad springande bild på Simba men det sket ju sig. Han attackerade en pinne direkt efter kortet typ och jag kapade såklart hans öron och det blev väldigt dålig skärpa.

pyrst
0

#6 baskerville hund… riktigt kul ju!

karolinahjalmgren
0

Min mest misslyckade bild :P
Foton i ridhus brukar ju bli helt konstiga hehe.

L8sson
0

Lite misslyckad bild här med kapade ju huvet på henne.. den skulle bli bra annars ^^

[Linsenhejhej]
0

#9 Ja, den hade blivit jättefin annars, söt hund också! :)

L8sson
0

#10 tack =)

RaggeNo1
0

För att kunna bli bättre tycker jag att måste kunna kolla på sina tidigare misstag. Man lär sig av sina misstag och det är rätt svårt att göra detta då man inte minns misstagen.

Rovalds-Zurfa
0

Min hunds huvud blev så stort och kroppen så smal så han ser lite smått knäpp ut:p

[Tassy]
0

gerbil som inte gillar kamera Räcka ut tungan

texasmamma
0

Slänger för det mesta mina direkt också men den här på lille-kissen sparade jag. Vet inte vad som hände men jag gillar den…

rulda
0

#15 haha jag har också en sån. Vet inte om man ska slänga eller behålla. Sådanna bildern tycker man på något sätt om även om dom är helt kassa.
Kanske för att det säger så mycket om katten?

L8sson
0

haha berit gillar inte kameran lika mycket som lilla syster lisa

L8sson
0

hha XD

repekka94
0

hehe ser ut som om jumjum har kayal

MN-foto
0

Denna bild säger allt som kan gå fel :b

sinkadus
0

Jag tycker att det är en toppenidé… för det finns väl inte något bättre sätt än att lära sig av, än av misstagen?… och att då även få möjlighet att lära sig från andras misstag… ja, det är väl bara att tacka och ta emot :)

Själv så slänger jag nästan aldrig bilder, även de dåliga bilderna har ju kvar sin betydelse… som minnes-ankare… eller som reminders att tänka på vid nästa fototillfälle.

Den här bilden är tagen i Pisa. Jag ställde om ISO´n när vi gick in i katedralen bredvid.. och glömde att ställa tillbaks den när vi gick ut igen :( det var en rejäl läxa… men den är lärd och nu är jag mera vaksam :)

brittasoderberg
0

Men gud vilken stor grej det blev av att lägga in den sämsta bild man fotat.. det är ju bara för kul så tagga ner ;P

Niini
0

Detta är ett återkommande fenomen när man är ägare till en hund vid namn Turbo. Han sitter så fint men på två röda sekunder så har man bara en suddig nos. Kan inte ens räkna alla såna här bilder som jag lyckats få under de 4 månader vi haft honom :D

[Asta]
0

#23 - fast jag måste säga att den bilden var riktigt rolig! I och med att du har skärpa på gräset så blir det inte så dumt.

werner
0

Min mest misslyckade bild, ser ut som en full persons syn på ljus i träd :S dock skulle jag bara testa autoskärpan i mörkare miljö, hade precis införskaffat den, dock hade jag användt manuell tidigare på dagen och glömde av att ställa tebax det, hallå hur dålig får man vara ?

[Fibbe]
0

jag tar inga dåliga bilder Cool

eller ja dom försvinner ganska snabbt från datorn

JossefinD
0

Förstår #23 har själv en liten hund som är lika dan ^^,

Pose-idon
0

Ska föreställa 2 gerbiler med varsin rosett Oskyldig Ifall det inte syns Flört

//Elin

jessi_twini
0

Hmm jag har väldigt många misslyckade bilder Flört

Denna t ex Tungan ute

Glorious
0

#29, haha :) va lååååång han ser ut Tungan ute Tycker den var komiskt bra Skrattande

auringel
0

#25 Det är ju så allt ser ut när jag är utan linser!!! HUR har du lyckats fånga det??? Tungan ute  (jag har riktigt dålig syn)

auringel
0

höll på att glömma en av mina misslyckade bilder.. (som i sig är lite rolig då jag även har en bild med en huvudlös häst, visserligen suddig och allt… dock kan jag inte lägga in den för den tog jag innan jag skaffade digitalkamera.)

Pose-idon
0

#32 Hur blev det sådär? xD

//Elin

auringel
0

#33 det var sommar ute så det kryllade av irriterande flugor… och precis när jag tar bilden så lyfter hästen upp benet… där av en trebent häst..

den huvudlösa som jag inte kan visa böjde sig bakot för att klia sig… men det blev en ganska hemsk bild där en huvudlös häst är iförd en prakt full sele och drar en lika prakt full vagn… ger en känsla av drakula över hela bilden…

det här med att det ser ut som om de saknar delar verkar vara min specialitet.. ;)

werner
0

#31 jag har systemkamera, kör på manuellt läge och råkade putta till vredet med handleden innan avtryck.. och så där ser min värld också ut utan linser/glasögon..

zuperzita
0

HAHAHA jag är den i persika hår. Jag råka göra värdens min den blev liiite misslsyckad D:

Smasken
0

Hm..Har hemma gar det vilt till nar man leker :) Ar pa annan data prickarna pa bokstavarna funkar inte xD

Smasken
0

Ake.Katt xD

Hamzter95
0

#38 hahahaha den vart ju kul xD

jessi_twini
0

Lite närgången kanske xD

jessi_twini
0

Tungan ute

jessi_twini
0

x)

Jossangizmo
0

Min mest misslyckde bild….

Men den skulle ha varigt jätte fin om den inte hade varigt suddig ;) hehe :P

[hilevij]
0

#25 jag tycker den här bilden var riktigt läcker, inte alls ett misslyckande! :D

Metinia
0

Måste säga att mina säsmta bilder är definitivt slängda, de allra sämsta ryker redan i kameran så jag hinner aldrig se noggrant hur riktigt dåliga de är. Sedan rensar jag otroligt mycket i datorn också, vill alltid ha ordning och reda och sparar sällan bilder som jag inte tycker är bra eller okej.

Appletree
0

På en fotopromenad tar jag ca 500 bilder varv blir nöjd med två.
Resten brukar jag faktiskt slänga, hehe.

liiindaaah
0

den kändes lite misslyckad. hade det varit annan bakgrund och utan skuggorna hade det sett bättre ut xD

ZorroR
0

Lägger snart in en ^^

ZorroR
0

Fotade vår kanariefågel igenom gallert, och råkade sätta på blixten Flört

viotti
0

ibland blir inte fokusen eller beskärningen så bra :P

rockygubben
0

Den här blev totalt fiasko.

Moalinn
0

Här är en av mina 1000000000000000000 misslyckade bilder. Valde denna för att den hade varit så himla söt om den inte hade varit suddig Glad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Linsenhejhej]
0

Nu är det två år sedan jag skapade den här tråden, hehe …

Här kommer en misslyckad bild från mig.
Jag hade för lågt ISO och fel Vitbalans. :)
Dessutom; kapade öron.

iamuglyy
0

En av dom sämsta bilderna jag har. hade velat ha med lite mer av hunden. Kapade henne förmkt.

Gammal tråd såg jag nu att det var men skitsamma. :P

Diizkmedel
0

Här är en av dem sämsta bilder jag tagit :P

That that don't kill you can only make you stonger

Banankaka320
0

Jag tittade inte i kameran när jag tog bilden utan bara tittade på barnet och klickade. xD

[pienkvlieendekoei]
0

såhär går det när man försöker fota en nyfiken kamera nisande gerbil x)

amandaam
0

40#

Haha din bild blev ju häftig skinnysar är ju för söta :)

Hatar att jag missade mullen och örat ;P skulle vart jätte bra annars :P

otilia
0

hahahah misslyckad

Niini
0

Återupplivar denna tråd då jag är säker på att det finnas massor med misslyckades bilder där ute ännu!

GaloppHov
0

Detta var en bild från tävlingen idag, blev riktigt dålig !

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att ta en dålig bild är ingen konst, de enda intressanta bilderna är ju de bra

Moalinn
0

man lär sig av sina misstag och vissa misstag kan bli bra och roliga ändå.

Detta är en egentligen misslyckad bild, som blev ganska lyckad ändå!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto