Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1187 ggr
Nordistjejen
2011-03-25 11:10
0

Nikon D3100

Behöver hjälp .

När jag överför filmer från min NikonD3100 till datorn så när man ska spela upp filmen på datorn så klipper den i delar och går sakta och ljudet hörs som vanligt .Vet nån där ute vad det beror på och hur jag ska göra för det ska funka ? Jätte tacksam för svar :).

Inkanyezi
2011-03-25 11:39
0

Du måste vara lite tydligare med vad du egentligen gör, och tala om vilket program du använder för att spela film och vad du har för datorsystem, videokort, minne och sånt. Ditt problem har inte med kameran att göra, så din rubrik är missvisande, och det kanske funkar bättre att placera frågan på Datorn i Fokus.

Om du verkligen försöker spela dem från kameran är det helt normalt att det inte funkar bra, eftersom överföringen via USB gör att datorn blir upptagen med lite annat emellanåt. Filmen ska ligga på hårddisken innan man spelar den, men alla problem med uppspelning är rena datorproblem och har ingenting med din kamera att göra.

Felkällorna kan vara otillräckligt minne i någon del av kedjan, eller att datorn sysslar med annat som tar resurser. Det kan också vara fel på komponenter i datorn, men det går inte att avgöra på en så knapphändig beskrivning.