Kritik hit tack! :)

Jag tycker rent spontant att det blev en jätteläcker bild! Den fototekniska ev kritiken överlåter jag till andra…:)

Läcker bild. Fint med skärpan på ögonen, där har du lyckats bra tycker jag. Jag har upptäckt att det är otroligt svårt att få bra skärpa på sig själv, men du har lyckats bra.
Jag skulle helst vilja se mer detaljer i ansiktet, nu försvinner kroppsdelarna i det vita, exempelvis nästippen.
Stora hela bra jobbat, och starkt av dig att visa ett självporträtt!
Robert

Tack båda två. :)
Ang. nästippen så är det en ful ovana jag har att se till att min näsa inte syns så mycket på bilder; personligt komplex över just den kroppsdelen. *s*

härligt självporträtt,,, säger som Robert,,nästippen kunde vara mer synlig,,, skärpan på ögonen är toppen,,,och jag gillar en annorlunda fotovinkel,,, toppen idé
Jag gillar oxå bilden men skulle gärna se mer detaljer i ansiktet. Kanske en liten oskärpa på allt utom dig skulle bli ännu häftigare?
Tom
Mycket bra gjort. Förtrollande ögon. Skulle man önska något så var det att du minskade ner den svarte delen till ca hälften. Då blir koncentrationen ännu mer på motivet. Jag störs inte alls av de urfrätta delarna på bilden. Jag ser inte bilden som ett porträtt utan snarare som konst.

Jag tycker att det är ett oerhört konstrikt foto som får en att tänka. Ögonen är själens spegel och jag tycker dessa är av en stor betydelse i din bild. Jag stör mig inte på det difusa du har på vissa delar. Kan inte hitta något att anmärka på. Men så är jag inte så kunnig heller.
Kort och gott, superläckert kort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Okej; mer detaljer i ansiktet och mindre tomrum.
Bra att tänka på till nästa gång. :)
Tack så mycket för alla kommentarer! :-)

En beundrare till som säller sig till kön - otroligt bra bild!
// s

Jo, man blir ju sugen att ta en liknande bild på sig själv, men jag tror inte att jag skulle bli lika vacker som Bima i ett självporträtt.
Hälsningar
Robert
Riktig cool! Tycker bilden vore perfekt bild att ha på skrivbordet på datorn.
Mvh // Johan
Jag bugar och bockar. Den är helt enkelt skitbra.
Jag håller med övriga om att dte är en fin bild. Hur gjorde du när du tog den? Använde du stativ med självutlösare? Hur ställde du i så fall in skärpan?
Vänliga hälsningar
Niklas

#13 bra fråga niklas… har just funderat över detta hur man skulle kunna gå till väga… har haft alla möjliga ideér i skallen men kommit fram till att dom antagligen inte funkar…
Håller med om:
Bra bild, läcker efterbehandling, bra skrivbordsbakgrund.
Håller inte med om:
Näsan, behåll den. Det är ju en konceptbild med stark kontrast. Jag tror det skulle kunna bli ett knepigt resultat om du lägger till mellanområdet mitt i ansiktet. Alternativt sätter dit en stark skugga i orginalbilden innan du lägger på kontrasten.
Lustig effekt med ditt hår. Är du svarthårig eller ljushårig?

Tack så hemskt mycket för alla komplimanger! :)
#13, jag hade på manuell fokus, höll in den så den hade skärpan på lämpligt avstånd, sen satte jag den på självutlösare och lät den stå på fönsterbrädet vid sängen (äger inte ett stativ så man tar vad man har) *s*
Är själv faktiskt förundrad över att skärpan blev så bra som den blev, något som min kamera (Canon Ixus 430) annars kan ha lite problem med, särskilt då när man tar utan blixt.

#15 Hahaha, kul att du påpekar håret då jag är varken eller, eller snarare både och. Jag har färgat det mörkt, men mitt blonda har växt ut rätt så mycket så det är ingen effekt, utan tyvärr hur mitt hår ser ut för tillfället. *s*
Oj, sorry… *rodnar*
Jag tycker inte att du ska ändra på något i bildenöverhuvudtaget, lova….
Visst försvinner näsan lite och hakan smälter ihop med kroppen. Men jag tycker att det är just din beskärning, pose och efterbehnadlingen som gör bilden, som #15 sa, Konceptbild. Bilden är underbar. Ändra INTE…