Ny kamera :)
Jag ska snart köpa en ny kamera och funderar starkt mellan D90 och D7000 då jag vill ha med auto fokus motor.
Hittade nu en billig D90.
Men vet ni någon billig internetbutik/butik som ni kan rekomendera?
Och är en D90 värt att satsa på? :)
Tacksam för alla svar :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har en nikon d90 och den är jättebra. Du kommer inte ångra dig. :)
Vad vill du fotografera, vad har du nu för kamera nu och vad har du för praktiska önskemål om prestandan?
Jag har en D90 som jag är hyfsat nöjd med. Men kameran är inte det viktigaste. Objektiven är mycket viktigare, speciellt om man jämför kameror med samma sensorstorlek.
Genom att köpa en D90 får du sannolikt en kamera som du blir riktigt nöjd med och du kan satsa lite extra på objektiv. Det gör mer för bilderna än skillnaderna mellan kameramodellerna, men det förutsätter också att man kan grunderna i fototeknik och alltså förstår sig på bländare, slutartid, isotal osv. Det är inga svåra saker, men tar en liten tid att lära sig i alla fall om man är helt ny med de termerna.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#2, Jag har just nu en D40 och en D5000 men vill uppgradera mig en del och har funderat på D90 ett tag. Och nu när den börjar bli billigare så tänkte jag att jag kanske ska passa på innan den utgår från sortimentet.
Jag kan ju en del om bländare, iso, mm. Då jag nästan bara fotat manuellt senaste tiden.
Men jag har objektiven orginal(som mamma ska få med D5000) även Sigma 70-300mm och Nikkor 50mm. Men ska sedan samla till ett macro objektiv och har funderat på 180mm.
Så tror jag ska satsa på D90 trots allt ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
D7000 har lite mer att ge ;)
haha, men du vet ju var jag har sagt.. men va tvungen att skriva ändå 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto