Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 412 ggr
Mandrakonian
0

Ergonomi och din kamera!

Nyfiken som jag är måste bara fråga , Hur många utav er efter en foto tur stretchar eller så.

Får ni ont ibland när ni fotograferar ?

Om ni går långt tar ni med er vatten eller något att äta?

Hur många kilo brukar ni gå onkring med dvs fotoutrustning.

Martin
0

Har bara en kompaktkamera, så det blir bara den när jag är ute. Är jag ute en längre stund, så tar jag med mig något snacks och lite vatten eller annat att dricka.

Stretchar inte efter en fototur, går alldeles för lugnt för det när jag är ute med kameran. Efter powerwalk eller liknande, är det en annan femma.

Vet inte riktigt hur du menar med ont när man fotograferar, men du menar att man håller så hårt i kameran eller att utrustningen på annat sätt skaver eller man får kramp?  Nej, det får jag inte.

mvh Martin

Banio
0

Nja, går jag långt med kameran i band runt nacken ,med tungt objektiv och batterigrepp så känns ju tyngden i nacken, så det försöker jag undvika. Men i övrigt inga krämpor :-).

Matsäck har jag med mig om jag räknar med att vara ute mera än ett par timmar - vatten till mig och hunden som alltid är med, kaffe eller gasolkök beroende på hur länge jag ska var ute, mackor, lite sötsaker, frukt, hundkex, varma koppen… Allt beror på längd och plats (och temperatur). En dagstur i fjällmiljö kräver ju sas mera än ett par timmar i låglandsmark.