Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 720 ggr
bjorsa
0

2 års garanti

Försöker att hitta någon näthandel som har pentax och dessutom 2 års garanti på kameror men hittar ju inget Sad Tidigare har jag altid köpt elektronik och foto genom netonet.se som lämnar 2 års garanti på kameror och alltid händer de något under den tiden bägge mina digitalkameror har sedan 2000 varit en ett par vändor .

Så är de någon som känner till någon näthandel som ger 2 år ?pentax själva lämnar 1 år
mvh/bjorsa

Cydonia
0

PcCity ger 3 års garanti på sina systemkameror. Fast de har inte så många, eftersom det i grund och botten är en datoraffär.

bjorsa
0

#1 Enligt deras sida ger dom bara den garantin som tillverkaren har http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pccity-Site/sv_SE/-/SEK/El_GetCMSContent-Start;pgid=TP.z6oZK9g5SR0EjCGdBwx120000bBer2tud?MenuId=60&ContentType=content&ContentKey=452

Och isåfall skulle de bli 1 år för de e ju den garantin pentax har sen finns de ju försäkringar att köpa å kanske var det en sådan du tänkte på elle har du en länk dit där de står 3 års garanti på kameror ?

mvh/bjorsa

Cydonia
0

#2 Aha. Ja, jag vet inte. Var i affären i fredags, och då stod det 3 års garanti på några kameror. Men de var säkert av ett annat märke i så fall.

Staffan71
0

Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt för varor köpta efter den 1 april 2005.

Pentax ger 12 månader på alla kameror som köps via auktoriserade försäljningskanaler .

//Staffan