tips, vattendroppar
hellu!
jag vill kunna få bra bilder på vattendroppar igen, eller ah.. bättre än dom jag får nu iaf. Men jag får inga bra alls faktiskt,
Tänkte om det är någon som kannske har tips på hur man kan göra för att få en bra bakgrund, fina droppar, inställningar och allt.. jag får inte till något utav det.
Fick det med min Nikon D60 men nu med Nikon D7000 får jag inte en enda bra bild.
Behöver en massa tips!
kan säga att just nu så har jag en bytta i diskhon som är fylld med vatten och så låter jag vattenkranen stå och droppa och efter det tar jag kort, men det fungerar ändå inte..
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla in den här filmen så får du en massa tipps.
Vad hade du som inställning när du inte blev nöjd?
#1 Nu blev jag fotosugen, hoppas det går att få någorlunda bra bilder utan blixten bara…
#1 Tack! Det va precis det jag saknade tror jag, jag har sätt någonstans hur man kan göra och sånt men la det aldrig på minnet och nu när du la upp videon så kom jag ihåg det! tack :D
fast stativ och en extra blixt behövs egentligen, men fungerar ganska bra utan också, men tror det är stativet som saknas också (a)
detta är taget från den bifogade filen, (har beskärt den lite i photoshop annars inget.. och det är ändå den bästa bilden jag lyckades få under en timmes fotograferande..
Exposure Time: 1/250 sec
F-Number: f/5.6
ISO Speed Rating: 640
Exposure Bias: -1.3 EV
Metering Mode: Pattern
Light Source: Unknown
Flash: Flash, Compulsory, Return Detected
Focal Length: 105.00 mm
Color Space Information: sRGB
Focus Mode: MANUAL
**
det där är rakt från Exif viever på mac.. om det är ungefär det du/ni vill veta (:**
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Har du inget stativ så kan det bero på det. Kör alltid med stativ i stort sett. :)