Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 3623 ggr
diesel92
0

Fågelbilder - Ge kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på dessa två bilder jag fotade igår. :)

diesel92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[YlvaP]
0

Åh jag gillar verkligen den andra bilden. Den ser så härlig ut. Bra beskärning tycker jag också.

diesel92
0

2#: Tack! Bilden är i orginalstorlek och därmed inte beskärd.

lizziesplace
0

Jag tycker också den andra bilden var grymt bra! Fina färger och bra skärpa. :D

majlar
0

Säger som dom andra. bild nr 2 är fantastiskt fin. Bra fångat

Kaile
0

Gillar verkligen bild två men bild ett var också mycket fin :)

Martin
0

Det är två skapliga bilder.

Jag gillar till skillnad från de andra första bilden betydligt bättre än den andra.

Det känns som en bättre bild rent fototekniskt. Nu vet jag inte vad som finns utanför bild till vänster - men jag hade nog hellre tagit bort den risiga busken till höger och fått mer luft till vänster om det gått.

Den andra bilden tycker jag du fått gräsanden i en fin pose - men jag saknar skärpa. Jag hade nog velat ha skärpan över huvudet/ögonen om inte hela skulle vara skarp - beroende lite på hur djupt skärpedjup man vill ha. I övrigt fungerar väl centreringen ganska ok på den typen av bild.

mvh Martin

DesK
0

Jag instämmer med Martin men tillägger att den alltför dominerande loggan faktiskt förstör båda bilderna.

/Désirée

Ketang
0

Jag tycker att nr 1 nästan ser suddig ut. Skärpan är dålig på fåglarna till vänster. Annars så tycker jag nog om den mest. Är inte så mycket för ensamma motiv mitt i bild.

Jag tycker tvärt emot Martin att busken tillför bilden något. Vet inte riktigt vad, men jag gillar när man inte enbart har motivet i bild utan något mer som visar hur miljön där bilden är tagen ser ut.

Sofiae
0

Jag tycker bild 1 är en helt underbar naturbild.

Bild 2 är en fantastisk ögonblicksbild. Skärpan är inte det viktigaste där.

Jag betraktar bilderna mer med känsla än teknik.

diesel92
0

Tack för alla kommentarer, det kan hjälpa mig att bli en bättre fotograf som jag kan tänka på nästa gång jag fotar och redigerar bilder bland annat.

Bild två är en helt ögonblicksbild och det var ren "tur" att jag fick en så pass bra bild. Det är inte helt lätt att fota så nära när dem kommer flygandes. :)