Minska ner många bilder samtidigt?
Jag är jätte dålig på ps och andra redigerings program, men måste verkligen lära mig att minska ner bilder innan jag kan lägga ut dom på nätet för att minska risken för bildstölder.
Kan man på ett smidigt sätt minska ner flera bilder på samma gång i ps? Eller finns det något annat program man kan göra det i? Jag har Lightroom också.

Det som jag tycker är enklast för Windows när man vill göra samma operation på ett stort antal bilder är Irfanview. Då kan man i ett och samma moment välja ut ett antal bilder att minska ner, skapa en mapp där de krympta bilderna ska läggas och samtidigt byta namn på alla bilderna som man har minskat ner efter ett mönster, exempelvis att man sätter P1050713_300x200.jpg i stället för P1050713.jpg, så ser man att det handlar om krympta bilder och hur stora de är.
Det går med Photoshop också, men jag tycker att det är enklare med Irfanview. Man ställer in alla parametrar för den minskade bilden innan man kör på alla filerna i ett svep, och det gäller att kolla att man har kryssat alla rutor rätt och skrivit in nya filnamn och vilken mapp bilderna ska hamna i, så att man inte skriver över sina originalfiler.

Tack! Ska prova och se om jag klarar av det där! ;-)

Ha ha, jag klarar inte ens av att ladda ner programmet! Har du någon direkt länk så jag smidigt kan ladda hem det jag ska ha? 

Här bör du kunna ta hem både Irfanview och insticksmodulerna:
http://www.software.com/search/irfanview
Du kan behöva ha javascript aktiverat för att det ska funka.
Först installerar man Irfanview, och sedan insticksmodulerna.