Love is in the air
Plötsligt förstår jag de som inte tycker det är så sexigt med hår på ryggen… 
mvh Martin

#1 haha, jag håller verkligen med
Kul att se dina foton igen Bjorsa. Gillar hur man ser håren så bra.
Eddie

#4 Tack Eddie
De e kul att flugorna börjar vakna till liv men dom är ju inte alltid så lätta att få på bild med omvänt påskruvat för man man måste ju fram till ca 20-30 mm ifrån dom så man tränar ju sitt tålamod :-) Fast skall erkänna att oftast brister det men då går de bara ännu sämre :-)
#3 Fin bild på flugan
Har en bild på en fluga från igår som gör en droppe med munnen å sen suger han/hon in den ungefär som den bara vädrade den tyvärr bidde skärpan inte den bästa men lägger in den oxå
mvh/bjorsa

Usch, det räckte med att titta på den första. Kan ni inte ta suddiga och kassa bilder på flugor istället ;)
Det är lite läckert att fota insekter. Men jag förstår inte hur ni kommer så nära framifrån - uppifrån kan funka för mig men hur får ni riktiga porträtt? Bjorsa och Sussimussan, har ni några knep att lära ut, eller handlar det "bara" om ihärdighet?
#8 Jag tror Bjorsa dopar dom. 

Mina är odopade :-) Däremot så kan man nu leta reda på ett träd som blöder sav de gillar flugorna å då kan man komma åt att fota dom från sidan med lite tur och jag använder mig av kopplingsring och omväntobjektiv för att få "bra billig" macro på min kompaktkamera men man måste då när flugan typ 2-3 cm men med lite tålamod å snälla flugor går det :-)
Och om man nu inte har sav så kan man ju alltid ta något äpple å lägga ut så kommer ju fåglarna att hacka på det sedan kommer flugorna man kan oxå spetsa äpplet lite genom att droppa lite glyserol (typ flytande socker) då kommer ju både fjärilar och flugor .
mvh/bjorsa

#11 - Vacker!