Makrofotografering
Det är fascinerande vad vi med de nya kamerornas hjälp kan komma saker och ting nära. Under länken nedan finns en samling fantastiska makrobilder på insekter.
Har ni några bra närbilder liggande?
Mvh // Staffan
ps. Bifogar också ett eget fotografi… :)

Detta är ju min favorit fotografering… önskar jag kunde komma lika nära som på de bilderna du länkar till …. men man måste nog ha en systemkamera med macroobjektiv och ringa och jag vet inte allt som finns.. är ni nyfikna på min macro fotografering gå in på
http://www.solbackas.se/album där ni kan se lite som jag tagit.. har förresten inte bekskurit eller gjort något med bilderna utan dom är som jag tog dom…som prästkrage bilden här bredvid
mvh/anki

Otroligt. Jag kan inte låta bli att fundera över vilka faktorer under evolutionen som gjort att de ser ut på sitt sätt. Vissa är ludna, andra bara lite vassa taggar, vissa har jämna skal och andra ser ut att ha hjälmar från 1:a Världskriget på sig. Vissa ser glada ut, andra elaka och vissa ser helt förvånade ut.
Här är mitt bidrag!
Mvh // Johan

Schyssta solbricker - ser nästan ut som sådana där folk använder för att skydda ögonen när dom solar solarium…

// staffan

#8 vilken läcker bild på en läcker insekt :-) såna har vi väl inte här? Gillar skuggen under den,,,,

#8, den var läcker. När jag tittade på bilden så slog det mig att insekten skulle passa med en liten brudbukett :)
Robert

Du har verkligen kommit nära där mihe - man riktigt ser ytstrukturen de olika delarna i blomman. Coolt!
// staffan
#10. Du har nog fått en överdos av bröllop.

Vilken häftig bild BMJ! Jag hoppas att du inte hade någonting emot att jag postade den även i en ny tråd för att få höra vad folk gissar att bönsyrsan tänker i fotoögonblicket… :)
Mvh // Staffan
Kul idé. Det har jag inget emot.
#11 Ja blommor är snälla på det sättet. Sitter stilla trots att man bökar i deras innersta. Vet inte vad bönsyrsan hade tyckt om en allt för närgången fotograf.
Håller med där…en härlig bild och man undrar verkligen vad han tänker:
-Konstig varelse…en stor svart sak sitter fast på framsidan av hans huvud…
/Mia