Kritik på ros
Jag skulle vilja haft den i ett stående format och kanske inte så nära. Sen tycker jag fokus ligger fel, fokus borde ligga på mitten av blomman, nu ligger den på de yttre bladen. Har du möjlighet så försök komponera om bilden och ändra fokus för att se hur det blir.
Kan hålla med #1 om att fokusen ligger lite fel, det är väl det enda jag kan ge kritik på. Annars tycker jag att bilden är jätte fin!

#3 Den tycker jag är betydligt bättre :-) Verkligen fin!
Fin bild gillar den svarta bakgrunden. :)
Fotar gärna själv rosor, mest på sommaren då jag har egna i trädgården.
Jag har en undran över rosens färg är den gul- och rödstrimmig eller vit- och rödstrimmig?
Är den egentligen vit, så prova att ändra i nivåer om du använder något redigeringsprogram.
Man kan då markera det man vill ha vitt i bilden och ibland ser färgerna då mer lika orginalet.
Är rosen gul/röd så hoppas jag att du inte tar illa upp.
Kram, Maya

Tack så mycket, tar absolut inte illa upp. Tål jag inte se svaren ska jag inte fråga.
Rosen var så vackert gul som bilden visar. Tyvärr bleknade det gula varefter den åldrades.
Visar bild på polkagrisros, som är fotad i trädgård. Vill bara visa den vackra rosen, ni behöver inte bedömma bilden.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Hur jorde du bakrunden svart?

Först mörkade jag bilden så långt det gick, sedan klonade jag svarta partier. Slutligen mörkade jag meb Burn Tool.
Använder Photoshop CS4.
Det finns enklare vägar men har inte lärt mig programmet ännu.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Härligt vacker ros. Snygga klara färger