Vet du nån bra fotograf?
Hejsan Allihop!
Jag har fått ett fotoprojekt i skolan där vi ska göra ett arbete om en fotograf. Fotografen ska hålla på med foto mer än bara som hobby. Eftersom jag har jättesvårt för att hitta nån som jag vill skriva om så ber jag nu m eran hjälp.
Jag vill gärna att fotografen ska fota djur eftersom det är ett av mina stora intressen. vet du nån bra fotograf så skicka gärna in Namn och om det finns hemsida.
Kram Johanna

Du kan ju kolla på Naturfotoforum…
Janne fotar ju djur och Natur…sedan har du ju Serkan…
#1 Nej jag behöver inte träffa, men jag hade tänkt att mejls och fråga lite frågor! Tack för tipset ska kolla på hans foton!
#2 Tack så mycket!
Jag villl ha ännu mer tips! ^^
Bob Langrish är ju hästfotograf :)
http://www.boblangrish.com/

James Nachtwey, Steve McCurry, Sally Mann..tre väldigt bra fotografer, dock är Sally Mann en aning annorlunda fotograf.
Kanske någon som plåtar djur i studio?
Många hästfotografer.
Det är nog bara att googla på djurfotograf, kattfotograf, hundfotograf etc.
Tack så jättmycket för atta förslag! Ska fundera igenom vilken jag ska ta!

Annars kan du Frans Lanting, Natur fotograf. Han var från början miljöforskare men gick sedan över till att bara jobba som fotograf, nu har han fotograferat världen över och är den första kända naturfotografen som andvänder vidvinkel objektiv till att fotografera vilda djur. Han har en hemsida, men jag kommer inte på den just nu, du kan ju googla på hans namn :)
/ Lina svensson
Googlade på Frans Lanting. Underbara bilder!
Jag kan ju tipsa om naturfotografen Terje Hellesö. Hans fru Malin, som också är fotograf, finns där också.
Sedan finns ju också Naturfotograferna/N. De är rätt duktiga. ;-)Där finns t ex Terje och Mattias Klum.
#6 Där kunde man visst hitta mig också :)
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Tack för all hjälp, jag har valt.. Bee Thalin