Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 751 ggr
Robert
0

Rom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen bjöd svärmorsan på blinis och till det serverades rom av olika slag, sik, löj och laxrom.

Nu försökte jag göra något spännande med bilden. För mig känns det inte bra med kompositionen. Vad kunde jag ha gjort bättre, hur skulle du ha gjort?

Hälsningar

Robert

Robert
0

Den här bilden har jag använt till ovanstående bifogad bild. Den får du gärna använda.

Robert
0

Här är en annan bild med skedarna bättre synliga. Det fanns inte mycket tid till att ta fler bilder då hungriga matgäster var i färd med att rycka romen ifrån mig.

Kiara
0

#0 LäckerSkrattandejag hade inte kunnat gör det lika braFlört

Robert
0

Och såhär mätt och belåten kan man se ut efter en måltid.

Robert

Fotord
0

Hela bilden ser mycket professionell ut. Kompositionen är det väl inget fel på enligt mig. Man får dock en känsla av att det lutar. Du kanske skulle kunna beskära bilden rak eller rotera den så den hamnar i våg.

Kiara
0

#4  Jag har funderat ett tag på hur vackert ett ansikte blir då tiden får sätta sina spår. Jag vet inte om det är något konstigt med mig men jag tycker att det är så vackert och så utrycks fullt.Mycket vacker bild och svärmor _ jag tror men är inte säker jag vill nog ha med lite mer i vänstra nedre hörnet jag vill se hela halsen och lite av axeln. Anars mycket spännande

#5 det var det jag gillade med bild 1 smaken är som bakenFundersam

Fotord
0

#6 Visst är det underbart!

irma
0

#6 håller med dej,,,, ett ansikte av långt liv och rik på erfarenheter, se dom som plastikopererar sej och som är totalt slät i ansiktet.,,, det ansiktet har ingen livserfarenhet,, :-) ett fårat ansikte är vackert….

Fina bilder,, och vilka färger på romen,,, ser gött ut… inbjudande bilder måste jag säga…

Robert
0

#5, tack för kommentaren, jag provade med att få den i våg, men det såg konstigt ut i form, så jag vände på den igen. Jag brister i att luta bilder, så tips och idéer mottages. 

#6, det är min svärmors mor som är i bild. Jag ville prova en rätt udda komposition. Tack för din kommentar.

#8, tack! Du eller annan får gärna laborera med de bilderna som ligger i #1 och #2. Säkert kommer du eller någon annan fram till något bättre.

Robert

Fotord
0

#9: Jag har ju varit inne i en lutande period och gillar verkligen att kombinera det med vidvinkel. Tyvärr har jag ingen "regel" för hur man gör det på snyggast sätt. Ibland blir det jättebra och ibland bara snett. När det gäller den första bilden så är färgbilden bra i sig men i kombination med bakgrunden så känns det som det lutar ut ur bild. Jag gillar däremot skarpt det du gjort med färgspelet tillsammans med den gråa bakgrunden. Mycket snyggt!