Nikon D7000 Rejäl systemuppgradering
D7000 är en större uppgradering än många väntade sig. Oväntat mycket finesser från den betydligt dyrare semiproffsmodellen D300s
Du får nu exponeringsautomatik med gamla manuella objektiv, inbyggd timer för intervallfotografering, inbyggt vattenpass och 100 procents sökarteckning. Du kan även ansluta den trådlösa sändaren WT-4.
Förbättringen mot föregångaren D90 och framför allt lillasyskonet D3100 är överaskande stor.
http://www.idg.se/2.1085/1.367176/nikon-d7000-en-rejal-systemuppgradering
--
/L
För lite mer djuplodande läsning om Nikon D7000:

Jag har haft min D7000 i snart 2veckor och är SUPER nöjd!!!
Fota ngt & lägg in en bild här på forumet vetja.
/L

Nu har jag tagit detta under stress i dag så jag han inte ställa in kameran jätte grundligt. Men jag är ändå nöjd!
Bilden är inte gjord något med.

Det går inte att ladda upp bilden…
Ja nu var det ju inte så bråttom ;-)
Men du måste minska ner storleken i MB (minns inte max.strl) om den inte går att ladda upp.
/L

800 pixel på kortsidan är ett format som funkar att ladda upp. Om man laddar upp en för stor bild så krymper servern den med sämre resultat än om man gör det själv. Bästa algoritmen för att minska storleken är Lanczos, och sedan bör man i regel skärpa upp bilden med oskarp mask. En radie någonstans omkring 2 pixlar brukar vara lagom, och man ska inte skärpa för mycket.
Och man kan inte se hur hög Upplösning kameran har om man inte laddar upp ett utsnitt i 100%.