Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 652 ggr
Robert
0

Brudbukett, kast

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogat en bild där bruden kastar sin brudbukett mot ogifta kvinnor. Bilden har jag inte gjort något med.

Vad kan man göra med bilden. Ta dig an bilden och kom med något spännande.

Hälsningar

Robert

BMJ
0

Det var inte lätt att få till något häftigt. Först lite skärpa på bilden och sen markerade jag runt tjejerna o blommorna. Inverterade markeringen, kopierade till nytt lager och ställde in multiply. Sen har jag tonat ner och gjort andra delar ljusare.

Kiara
0

Jag har prövat lite

Fotord
0

Robert, jag har tittat lite på bilden och det ser nästan ut som om flickorna tittar upp i taket även om buketten har landat, antagligen kom buketten ganska fort. Du är ju en bra photoshoppare själv så jag kommer inte med något exempel men har lite idéer efter någre timmars tänkande.

1. Börja med att klona bort de tvärgående stagen i taket. Det borde inte ställa till några problem.
  2. Om du har någon bild där du kan frilägga brudbuketten så kanske du skulle kunna klippa in den där flickornas blickar sammanstrålar, i centrum av rummet ungefär
  3. Klona bort buketten som landat.
  4. Klipp ut bladen flyger omkring och höj dessa en bit. Duplicera blad och blommor lagom mycket så det nästan blir ett spår av blad och blommor efter buketten. Den kommer att se dåligt bunden ut men å andra sidan är det inte floristen som skall ha bilden ;-)
  5. Dämpa blänket efter blixten i bordet och fönstret rakt fram samt stolarna till höger.
  6. Tag bort resterna av fönstret som sticker in till höger i bild.
Robert
0

#1, 2, 3 - bra idéer. Tack fotoord som kommer med genomtänkta förslag. Jag ska leta lite i fotoarkivet från dagen för att se om man kan pussla ihop något. Bruden tog originalbuketten (?), min fru (då bara några timmar gammal) hade en speciell brudkastarbukett för ändamålet. Kvällens bruds bukett var tung, och vana gäster var väl inte direkt beredda på att den skulle falla så snabbt :).

Jag gillar själv att blomblad har fallit ned mot golvet, tänkte direkt att man kanske kunde göra något av det.

Det kan bli en orgie av Photoshoppande av alla dessa bilder. Jag har en del tid på mig till nästa bröllop.

Hälsningar

Robert