Kritik - Fiskmås i motljus
Var ute och fotade och får syn på den här fiskmåsen (eller gale som vi kallar dom här som jag bor) som flög runt. Tar upp kameran och fotar i serie så att jag ska få en bra, fryst bild och när jag sedan råkade fota rakt mot solen tänkte jag "Oj.. den här kommer nog bli helt vit", men till min förvåning ser jag att resultatet blev såhär! Det enda jag har gjort med bilden är att beskära den och lägga på "Automatisk skärpa och kontrast".
Önskar kritik på bilden :) (har själv svårt för centrerade motiv som denna råkade bli, haha..)
Den var läcker. Gör inget att den är centrerad då den har en fin motljussol ovanför. Snygg tycker jag.
De diagonala strålarna hjälper till lite för kompositionen kanske inte är helt hundra, men ögonblicksbilder får man endera fånga eller låta passera :) Rent fototekniskt kan jag varken säga bu eller bä då det inte är min starka sida, men skärpan ligger riktigt fint, ljuset gillas och överlag är det en riktigt läcker bild.
Paulina
Jag tycker inte den är centrerade… den är förvisso i mitten horisontellt sett men i nederkant i övrigt. Jag gillar motljuset även om jag egentligen hade velat se måsen lite högre upp så att motljuset hade lyst "genom" vingarna.
mvh Martin