Objektiv
jag letar efter ett nytt objektiv till min Nikon D3000 men har inte en aning om vilken jag vill ha. Skulle vilja ha hjälp till att hitta den som passar mig !!!
Jag fotograferar djur och naturbilder och jag skulle säga att jag är en amatör fotograf.
Jag har kollat runt lite och fastnat för en Nikon zoom objektiv. Heter Nikon Nikkor AF-s 7 70-300/4,5-5, 6 G VR IF-ED men vet inte riktigt om den skulle passa mig och min kamera!
Snälla behöver hjälp av någon som kan!!!
(vill inte ge mer än 5000kr för ett objektiv)
Vad har du för objektiv i dagsläget och vad saknar du med det/dem?
Det objektivet du kikar på passar din kamera, AF-S innebär att det har inbyggd autofokusmotor vilket din kamera är beroende av för att du ska kunna få autofokus.
Paulina
1#
Jag har ett standarokjektiv, alltså det man får med kameran (15-55mm zoom).
Det jag saknar med den är att man inte kan zooma in så långt. Skulle vilja kunna komma närmare föremålet med kameran utan att behöva "flytta på mig". Men om man köper ett objektiv, kan fotona bli bättre då också eller? har hört det men vet inte om det stämmer.
tack!!!
AF-s 70-300/4,5-5, 6 G VR IF-ED är bra!! Mycket pang för pengarna;)
#2 Ja, 55 räcker inte till alla gånger :)
Jo, det stämmer att ett bättre objektiv ger bättre bilder än ett sämre. Det du kikar på är ju en billig telezoom men som #4 säger så verkar det ju vara ett mycket bra objektiv för sin prisklass och jag tror inte att du kommer vara missnöjd med det.
Paulina
Tack för alla tipsen!!
#3 Hur mycket kostade den? Bilderna på hästarna blev jättefina!! jag har fotat några med min kamera med ett standarobjektiv men tycker att dom du fotat är bättre, kanske för att ditt nya objektiv är bättre.
(´hästen till höger har jag fotograferat med Nikon D3000 och standarobjektivet. Ingen redigering har jag gjort.)