droppar

Do är helt otroligt bra bjorsa. Kul att se dina foton igen.
Eddie

Tack Eddie !
Tänkte att jag provar att lägga ut bilder här ett tag å ser hur de känns ifall man kan få lite inspiration för är de något jag behöver så är de inspiration och kommentarer/disskutioner är ju inspirerande/peppande
mvh/bjorsa
Åh vilka underbara bilder du tar bjorsa! Varje gång jag ser dina bilder påminner jag mig själv om att jag måste se till att köpa mig en kopplingsring!

Tack Emmaa och för att du lätt skall kunna göra slag i saken så får du en länk http://www.kaffebrus.com/adapterring-koppling-122.html den absult billigaste sidan jag hittat och gör man som jag förskottsbetalar då blir det frakfritt sen är de bara att koppla ihop objektiven dock måste man ju tänka på att man har stepup eller stepdownringar så att allt passar ihop men de finns oxå på samma ställe.
mvh/bjorsa

#7 Jag vet, allt jag behöver ligger i kundkorgen hos kaffebrus och har gjort det ganska länge. Mitt kort är ett visa electron så det går inte att betala med på nätet och jag är för lat för att gå till banken och för snål för att betala faktura-/postförskottsavgiften :) Men jag ska se till att låna mammas eller pappas kort och betala direkt till dem!

Snyggt bjorsa! Första bilden kändes lite mörk, annars mycket bra och skarpa bilder.
Robert
Gillar dina bilder Bjorsa, har ja alltid gjort oberoende om det är droppe eller en fluga.

Mycket bra närbilder måste man säga=) vad använder du för kamera o objektiv?

#9 Annars kan du ju pröjsa mamman och sedan genomföra förskottköpet då får du ett mail av dom med till vilket kont pengarna skall sättas in och vad du skall skriva i meddelandefältet på girobetalning fast de där fixar ni nog utan mitt tjafs :-)
#10 Tack Robban kanske är den mörk men den får vara så :-)
#11 Tack Kristinah 
#12 Tack ,Det jag använder är en vanlig kompaktkamera en konica minolta dimage z5 men sen har jag kopplingsring så att jag kan skruva på ett objektiv från min gamla systemkamera och som i detta fallet ett 135 mm de som händer då är att man får ett billigt makroobjektiv men nackdelen är extremt kort skärpedjup så det är lät att falla ur fokus och sen är man begränsad av att skärpan finns på ca 20-30mm från bakre linsen så man måste vara mitt upp i de man fotar men man kan komma mkt nära och ju mindre mm på objektivet och destor större soom/tele desto större förstoring
Och med ett 135 på min kamera med 12ggr zoom så blir avbildningsytan ca 11*8 mm och med ett 50 mm påskruvat ca 4*3 mm sen kan man ju ha gamla zoomobjektiv påskruvat så att man kan variera lite .
mvh/bjorsa

okej då vet jag=) viste inte att man kunde göra så =P

Bjorsa.Tack för länken. Bilderna, ja vad ska man säga allt är ju redan sagt. Du är bäst på makro. Jag älskar dina bilder.

#15 Tack Kerstin 
mvh/bjorsa