Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 3151 ggr
LFCFredda
0

Kritik: Får det lov att vara ett glas?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har jag gjort bra/dåligt?

Utrustning:
D5000
SB-800 i en softbox från höger
Reflexskärm på vänster sida
En SB-600 som belyser bakgrunden. (Krämade jag på den mer för att få bakgrunden vit blev inte flaskan fin).

Kalle-B
0

Om man ska va lite petig…  - man kanske skulle sänkt kameran något - och/eller eller fotat med längre brännvidd. Som det är nu så blir flaskans linjer lite lutande. Kanske en annan vinkel också så att bordsskivan ligger helt horisontellt i bilden.

LFCFredda
0

Okej, tackar. Provade faktiskt med lite olika vinklar och fastnade mest för denna. Blev inte så rakt på.

Vinkeln på bordsskivan skall jag tänka på. Ser snett ut nu. Likaså ha ett annat objektiv helst över 50mm.

Tack för hjälpen.

[YlvaP]
0

Det är väldigt tajt beskuren upptill och vinklingen för mkt.

dolfen
0

Jag skulle också vilja ha lite mer rymd ovanför flaskan.

gaabriellaaa
0

fin bild men jag själv tycker beskärningen är helt fel. Bort med lite "luft" på vissa ställen och lite mer luft över flaskan istället, så hade det blivit bättre. Glad

gurin
0

Ja tack!

mvh/gurin

LFCFredda
0

Okej, tack för hjälpen. Ös på bara.

DesK
0

Först vill jag säga att det där problemet me lutande linjer lyckas jag också med och jag tror att det är en träningssak att komma bort ifrån det. Tanken med flaskan och glaset är bra, men som #1 säger hade fotot vunnit på en lägre kameravinkel. Kanske skulle du försöka få in någon liten ljusreflex i den guldgula drycken.

/Désirée