Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1022 ggr
Emelie-G
0

Fel på minneskortet

Självklart krashar minneskortet vid helt fel tillfälle. Hade bilder på melodifestival/idol Sebastian på det. Jag är inget jättefan av honom, men det är ändå kul att ha lite kändisbilder. Hade även fotat lite änder, och några av bilderna blev jag riktigt nöjd med. Därefter fotade jag gymkhana (en ridsportsgren), och även där några bilder jag blev väldigt nöjd med. När jag sedan kollar igenom bilderna efteråt så kunde jag för fem sekunder inte bläddra mellan bilderna, därefter komm texten "Detta minneskort kan inte användas. Kortet kan vara skadat. Sätt i ett annan kort". Kan inte se bilderna och går inte att föra över till datorn.

Någon som har en aning om vad som kan ha hänt med minneskortet? Finns det något jag kan göra för att få tillbaka bilderna eller är det lika bra att gå och köpa ett nytt minneskort?

MVH Emelie

KickanW
0

Lämna in det hos företaget du köpte det av. De brukar ibland (beroende vad felet är) kunna fixa tillbaka bilderna eller laga kortet.

emmaa
0

Ladda hem eller köp ett recovery-program. Det skrevs en tråd om detta för inte så länge sedan.

Lakrits
0

Kopplade du kameran till datorn eller kör du separat minneskorts läsare? Annars testa att köra i en minnekortläsare och se om det dyker upp på datorn.

/Mattias

pekwall
0

Prova att använda badcopy pro, mycket bra program.

Kostar litegrann men det är det värt.

Emelie-G
0

#1 Köpte det billigt på Teneriffa, så det lär nog blir svårt.. Men tack för tipset!

#2 Hittade den tråden (tror det var den, det var åtminstånde något liknande), tack!

#3 Kopplade kameran till datorn, har ingen minneskortläsare. Ingen hände när jag kopplade in kameran, överföringsprogrammet brukar komma upp. Testade att gå via den här datorn och E-enheten, men då kom "sätt in disk i enhet E" upp..

#4 Man kan ladda ner testversion av programet på dess hemsidan, gör det nu och hoppas att det går, tack :)

pekwall
0

Annars går det väl *host o harkel* att ordna på annat vis *hosthost!*

Emelie-G
0

#6 Min dator mår inte så bra, har ordnat mycket på "annat vis" och då har ett antal virus följt med ;)

Badcopy pro lyckades inte heller få tillbaka bilderna. Det är ju själva kortet det är fel på, så antar att det måste lagas innan jag kan försöka återfå bilder..

Talismana
0

Men finns märket i sverige? Hoppas att det löser sig :D
Mvh Erica

Emelie-G
0

#8 Ingen aning, men ska in med det till YFO någon dag och se vad dom säger.

Var för övrigt och köpte ett nytt minneskort idag, större och snabbare. :)