Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 455 ggr
Niklas
0

Fotografera rörelser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett sätt att frysa snabba rörelser är att använda korta slutartider. Ett annat sätt är att använda blixt.

I bifogad bild har jag använt en blixt snett från vänster bakom kameran. Blixten har en synktid på ungefär 1/4000 sekund, men det går bra med långsammare blixtar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oskar
0

Läcker bild!!

Fallande
0

Vilken häftig bild :) Jag har aldrig riktigt lyckats att fota rörelser med blixt, men du har gjort det otroligt bra.

MVH Sara

bildochfoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är bra att använda blixt på sin badande son också…perfekt sätt att frysa vattnet som skvimpar

Celia
0

#0 - Jättefräck och mycket lyckad! (lite för sned i min smak men jag vände på huvudet lite ;))

Mvh, Cecilia

divansson
0

#0 Jättesnygg! gikllar själva bilden men inte vinkeln.. :P

Martin
0

#0 En helt underbar bild. Bra fångat med tjejernas ansiktsuttryck, men även att det verkligen är kanonskärpa i och med att rörelsen frysts. Gillar skuggorna på bilden också, och till skillnad från ett par andra så tycker jag att vinkeln tillför en dimension. Möjligen lite lite för mycket tiltad, men det är i så fall inte många grader…

Gillar också miljön, och motsatsen. Man förväntar (inte jag i alla fall) sig två tjejer i den här miljön/positionen.

Kort sagt: Det är ett foto du skall vara mycket nöjd med!

mvh Martin