Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 4188 ggr
[Kamillah]
0

Liten fotostudio?

Nu är det så att jag tänkte fråga här om någon vet någon liten fotostudio (låda) med vit bakgrund man kan köpa eller göra enkelt själv?
Hade tänkt fotografera mina små gnagare, hamster och möss tex och då måste man ju ha blixt på så det inte blir suddigt då de rör sig så mycket, men det brukar bli för mycket blixt om ni förstår vad jag menar. Vad kan man göra åt det? Tänkte att en lite fotostudio som reflekterar ljuset på ett bra sätt kunde vara en lösning.

Är inte så bra på fotografering, fotar dock inte med automat hela tiden. Har en Canon EOS 500D med standardobjektiv!

Vosjes
0

Kan detta vara någonting?
Klicka här för att komma till länken

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Kamillah]
0

Jaaa, den var den jag hade sett förut men inte hittade igen :P Det kanske är någonting? Dock lite dyrt för mig ;/

Deklol
0

Finns tips om hemmagjord lightbox i DIY-Tråden

Vosjes
0

Spara ihop till den men jag ska köpa den lilla lådan för att fotografera kattungar till uppfödare. Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Denna kommentar har tagits bort.
[Kamillah]
0

#3 Tack! Har kollat lite där, tror jag kommit på en bra och billig idé.

Deklol
0

#6 Kul! Dela gärna med dig i den tråden också, den skulle behöva sig ett litet lyft ;)

Zvintos
0

Jag har samma som länkats i #1, fast utan lampor och stativ.
Används flitigt när jag fotograferar mina hamstrar.

[Kamillah]
0

#8 Har du några exempelbilder? ^^ Bakgrundstyget man har ser lite veckigt ut, kan man stryka det eller så när man ska använda det? Jag är väl inte sådär jättebra på att redigera bort streck haha.

Men ska göra en egen tillfällig låda med vitt papper på först, så får vi se om man råkar få en sån där i födelsedagspresent sen :D

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9: Jag brukar stryka när jag använder det.

Här kommer en från förra sommaren.

[Kamillah]
0

#10 Fin bild! Vad använder du för belysningsmöjligheter när du fotar?

Zvintos
0

#11: Just den bilden är tagen utomhus på våran altan, när det var solljus.
Annars använder jag inte mer än vanlig rumsbelysning + extern blixt.

[Kamillah]
0

#12 Okej då vet jag (: Tack.