Kritik - hundbild
Är rätt så nöjd med den här bilden. Men jag undrar ändå om ni har några tips på vad jag kunde gjort bättre.? Lämna gärna en kommentar. ^^
Är ny här så jag har skrivit ett inlägg med den här bilden för men då hamnade det i fel kategori. Så nu skriver jag det igen och hoppas på att det hamnar i rätt kategori.
Jag skulle nog valt ett stående format när bilden är tagen förhållandevis rakt framifrån, i liggande format får ansiktet ganska lite utrymme i förhållande till den tomma delen till vänster och den utsuddade till höger.
Skärpan ligger annars bra och hundens uttryck är bra fångat.
/Mattias

Okej tack för tipset. Har rätt många stående bilder på hon också. Får ladda upp någon av de senare så kan du säga vad du tycker om de. :)
Var är öronen? Det hade varit finare om öronen hade synts tycker jag.
Jag stör mig på de kapade öronen… Annars fina färger och bra uttryck hos hunden :)

Mycket fint. :D

Tack, men jag tycker att kopplet förstör lite. Men det är ändå min favorit bild på min fluff, än så länge.. ;)
Bilden är väldigt bra!
En sak som du borde tänka på är att hela huvudet skall synas!
Annars var det en väldigt bra bild!
Vad har du för kamera?
Den andra bilden är riktigt fin där känns formatet mer naturligt. Har du ändrat färgerna/färgmättnaden på bilden?För skuggorna känns lite kalla medans resten av fägerna är ganska framträdande.
/Mattias
jag gillar faktiskt att man inte ser öronen just på den här bilden :-) då fångas liksom ansiktet upp istället för att öronen tar all uppmärksamhet jag gillar också att fokusen börjar uppifrån och går neråt ;)