Kamera i kyla?
Jag ska iväg och tävla på lördag och kommer då ha med min kamera för att fota andra ekipage.
Jag kommer att vara ute hela dagen och det kommer kameran också. Men finns det någon risk att den eller något av dess tillbehör kan ta skada av kylan?
Mvh Felizia
Moderator edit: Rubrik ändrad
//MartinO

En kamera tar inte skada av kylan, men batteriet kan bli slöare. Man kan ta ur batteriet och värma i fickan för att det ska hålla längre.
Det är när man kommer in från kylan som det kan bli problem. Om du har kameran i en väska eller ryggsäck, låt den ligga kvar där åtminstone en timme sedan du har kommin in innan du öppnar och tar upp den. Du kan också stoppa kameran i en plastpåse innan du går in, för att den inte ska få kondens på sig, vilket kan skada den.
Om du vill se bilderna fortare än så, så kan du ta ur minneskortet innan du går in och lägga det i en plastpåse; det blir varmt mycket fortare. Man kan värma det i handen när man har lagt det i en påse.
Det är alltså när man tar in nånting i värmen som det kommer att kondenseras vatten på det och kanske till och med frysa.
1# Okej, tack så mycket för hjälpen! :)