Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3288 ggr
Michaela-N
0

Väska till D3100

Har precis införskaffat mig en Nikon D3100.

Märkte direkt att jag måste ha en väska, det går inte annars. Vad har ni för tips angående väskor?

Aviendha
0

Jag älskar gollas väskor då designen på de flesta andra inte faller mig i smaken. De rymmer inte jättemycket, ett extra objeltiv, lite småsaker så vill man ut på ordentliga exkursioner så kanske man borde investera i något större.

Det finns ju en uppsjö väskor, allt från små sleeves till väskor som bara rymmer kamera och kitobjektiv till de lite större till ryggsäckar till stora hardcases som snarare ser ut som fullstora resväskor. Det är väl främst dina behov som styr vad du ska ha :)

Mimmi
0

Om du inom den närmsta framtiden har tänkt köpa ett till objektiv är det nog en bra idé att redan nu köpa en väska med plast för hus och två objektiv.

Det är alltid skönt att ha mycket fack för extra minneskort, batteri och andra tillbehör. Även om du kanske inte har några tillbehör alls för tillfället är det något du kommer att skaffa dig i framtiden om du fortsätter fotografera.

Själv har jag en Lowerpro Nova 160 AW. Den rymmer precis ett hus och två objektiv.

Anfa
0

Jag har en lowerpro rezo 140AW, med lite våld så får jag ner kamerahus med objektiv, ett fast objektiv och ev ett långzoom ;)

Glorious
0

Jag har en Lowepro 180AW, har inte så mycket att fylla den med än men får lätt ned kameran med monterat objektiv + 3 extra objektiv, massa småfack och även tillbehörande regnskydd till väskan så den blir helt vattentät :) Stilig & rymlig väska… men kostar runt 900kr men vi fick lite extra pris :D

Michaela-N
0

Nu köpte jag mig en Kata Bag D439, den blev jag rätt så nöjd med.

hugoochip
0

Jag har en Kata bag DH423 till min :)