Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 2863 ggr
[Mharya]
0

Kommer ingenstans

Nu känner jag att det är totalt stopp i fotograferingen. Jag älskar att fota men just nu känns det som jag inte har något att fota och inga ideer kommer upp. Mina bilder blir jätte hemska och jag utvecklas inte. Jag vill lära mig mer!

Någon som har några ideer hur man ska få liv i fotograferingen igen?

Har en Canon EOS 1000D

Banankaka320
0

Vad bruka du fota? Leta efter inspriation från andra fotografer. Ändra vinklar, redigera!

[Mharya]
0

Jag fotar allt möjligt, mest djur. Tack så mycket för tipsen. :)

pellepiano
0

Har du koll på kameran? Om hur slutartid och bländare samverkar? Om inte så kolla någon fotokurs på nätet ( typ KAMERAVÄSKAN ), det brukar ge ideer när man upptäcker nya sätt att använda kameran på.

Testa Multiplicity, självporträtt där man är jättemånga kopior av sig själv, ser väldigt kul ut och är inspirerande att tänka ut nya galna upptåg , MULTIPLICITY exempel. Stativ behövs.

Martin
0

#3 Tack för kul tips! Skall testas!

mvh Martin

[Mharya]
0

#3: Tack så mycket för tipsen. Jag har läst igenom manualen så har ganska bra koll på kameran. :)

Inkanyezi
0

Du skulle ju kunna jobba på att förbättra din teknik. Ljussättning, exponering, skärpa, färghantering, handling och komposition. Det är saker som man nästan jämt måste öva sig på för att det ska funka i skarpt läge.

Ketang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lek och ha roligt! Sätt inte upp några höga krav utan prova dig fram till roliga och kreativa bilder. Jag har precis haft en sån period nu där jag nästan tappade intresset. Men sen började jag exprimentera med slutartider och olika kamerarörelser på olika objekt. Som ex denna…

[Mharya]
0

Tack för tipsen. Ska verklig ta till med det ni skrivit. Ska verkligen försöka komma igång igen med fotograferingen. :)

Mimmi
0

Kolla runt på internet efter olika fotoprojekt och uppdrag. Finns väldigt mycket att hitta!

Några förslag:

100 Strangers Project 365 Sh1ft.org

caluha
0

Blev väldigt inspirerad av det här Multiplicity när jag läste den här tråden, så jag gick och gjorde ett försök. Tänkte dela med mig av det här. Klantigt nog lade jag ljuset från höger, vilket kastade skuggor åt vänster. Detta gjorde självklart efterarbetet väldigt mycket svårare, eftersom personer vänster om andra personer då borde få skuggor på sig. Några av de skuggor som syns nu är helt enkelt ditritade. Är dock nöjd med tanke på att det är mitt allra första försök.

pellepiano
0

Det blev ju jättefint .. det är kul med multiplicity. Länge sedan jag provade själv … så här såg mn ut, där jag spelade med mig själv …

[Mharya]
0

Men vad häftigt. Det måste jag testa! :D

Warney
0

Hur gör Man såna där bilder alltså hur gör man i photoshop mm.

Kan någon vara snäll och skriva ber steg för steg från början till färdigt resultat med kameratagningen och allt alltså.

:)

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing