Fantastiska djurfoton från Afrika
Tipsar även här om fullständigt magiska djurfotografier från Afrika, tagna av fotografen Nick Brandt. Sagolika och annorlunda, som t ex Lion looking over plains, Elephant herd och Hippos on the Mara river.
Så kika in där och bara njut av alla fantastiska bilder!!

Fina bilder synd bara att dom inte blir större när man klickar upp dom skulle vilja se dom över hela skärmen men verkligen fina foton
mvh/bjorsa
Vilka underbara bilder! Hur har han fått dom så…
Är det svart-vita bilder som han gjort något med? Tycker mig skönja lite zepia eller annat varmt filter på bilderna…och något som liknar vinjettering typ? Fast det är nog mer avanserat en så men…
En glad amatör gissar vilt (hi hi, vilt - nu fick jag allt till det)
/Mia

Läckra bilder och tack för länken. Nu vet jag inte om det är min internetuppkoppling men det tog lång tid att ladda upp bilderna. Då ledsnar jag och orkar inte titta så länge.
#3, kort skärpedjup, och infrarött är tydliga drag.
Hälsningar
Robert
Okej, ja det är nattbilder….det tänkte jag inte på. Intressant! Tycker det var snyggt och jag får se om jag kan göra något liknande i PS.
Nu väntar diskhon och kudden…dock ej samtidigt.
Natti natti/Mia
Wow, dom där var verkligen häftiga!
//Jonas

#5, nattbilder skulle jag nog inte tro att det är. IR använder man många gånger vid bröllopsfotografering, jag vet inte om det är så vanligt i norden men i USA är det rätt vanligt. Med IR så får du grönt bladverk till att bli vitt, mycket snyggt (tycker jag) tex när det är björkar och mycket gräs.
Hälsningar
Robert
Hmm… Sidan funkade super hemma i firefox, men nu i skolan och IE så går det mindre bra… Kan vara det du upptäckte också Robert?
//Jonas
#7 Okej. Många av djuren på bilderna är ju nattdjur så jag gjorde den kopplingen då när du skrev om IR. Ja jag tilltalades väldigt mycket av det vita trädverket bl.a. Men oxå av det mörkare kanterna…typ vinjettering. Det gav en naturlig ram på något sett. Väldigt fint tycker jag.
Ska se vad jag lyckas komma fram till. Det får bli helgens projekt.
/Mia
Jättefina bilder. Jag har alltid fascinerats av de stora afrikanska djuren, så det var en njutningsfull "surftur"!